AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.087

Problem med Stereo, BMW 330ci Clubsport -03

Sh
3
Shin
Bmw 330ci Clubsport
Hej, jag har fått problem med stereon till min BMW 330ci -03 och kan väldigt lite om detta så jag söker hjälp av mina BMW bröder och systrar.

Min stereo i bilen låter som när det blåser i en mikrofon, svårt att förklara det bättre än så men helt plötsligt efter några sekunder in på en låt så började det bara "basa" och det låter precis som när det blåser i en mikrofon. Detta gäller hela ljuddelen, radio och cd. Var med bilen hos en som är duktig på bilstereo och han gissade att det kunde vara slutsteget då missljudet finns på alla kanaler, vart sitter slutsteget i en BMW 330ci -03?

Vi ville inte börja riva för mycket när det finns folk här att fråga, men vi gissar på vänster sida där Cd växlare och Navigator DVD sitter?

mvh Simon
förstärkaren sitter som du säger i samma ställ som navigatorn och cd växlaren sitter.

Sh
3
Shin
Bmw 330ci Clubsport
Hej igen och Tack för ditt svar HeadMaster, tog ur slutsteget och har fått det kontrollerat men tydligen inga fel där, vilket på sätt och vis var lite synd då jag måste fortsätta leta anledning till mitt problem.

Efter lite mer testande och felsök idag så har mitt problem ändrat lite form eller så testade jag inte fullt ut sist.

Allt ljud som kommer ifrån stereon alltså Cd-Växlaren och Radion låter basigt och som det blåser genom en mikrofon, men det försvinner och låter helt normalt om man höjer lite på stereon,det låter illa typ de första 10% på ljudskalan. Finns det någon som varit med om samma problem eller som har någon bra ide på vad det kan vara för fel?

mvh Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.