AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
966

Dött batteri och låst bil !

kr
106
krizter
540ia-97
Hej allihopa ! Batteriet har troligen sulfaterat för det har inte tagit laddning och när jag skulle ta bilen så kommer jag inte in i den ( helt död ).Finns det något sätt att ta sig in i dörren utan ström ? Min tanke va att om jag bara får upp huven , så matar jag ström via startkablar. Då borde jag väl få ström till att låsa upp bakluckan så att man kan byta batteriet ? Har tittat i andra trådar och sett att man ska kunna "nödöppna"på nåt vis men går inte larmet om den då får ström igen?Hur får man upp bakluckan utan ström på sedanmodellen ?
Tacksam för hjälp från billös forumbesökare
Bilen är en 540 e39 98:a

Krizter
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Prova det gamla hederliga nyckelhålet som man gjorde förr i tiden. Har det inte använts på ett tag kan det vara i behov av lite WD-40 el. 5-56 och därefter lite låsolja. Om larmet går lär du kunna stänga av det med fjärrnyckeln när bilen fått ström.
kr
106
krizter
540ia-97
Det är väl det som är problemet.Nyckeln har väl sällan användts manuellt och låsen är ihopkärvade . Får prova att smörja å lirka...
Kan det fungera med startkablar under huven sen , om jag kommer in i bilen ?

Krizter
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det funkar fint att koppla ström på starkabelplintarna under huven. Det enda som skulle sätta stopp för det är väl ett totalt kortslutet batteri i bilen, men det tror jag inte.
kr
106
krizter
540ia-97
Ok! Jag får prova detta.
Tack för hjälpen.

Krizter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.