|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa ! Batteriet har troligen sulfaterat för det har inte tagit laddning och när jag skulle ta bilen så kommer jag inte in i den ( helt död ).Finns det något sätt att ta sig in i dörren utan ström ? Min tanke va att om jag bara får upp huven , så matar jag ström via startkablar. Då borde jag väl få ström till att låsa upp bakluckan så att man kan byta batteriet ? Har tittat i andra trådar och sett att man ska kunna "nödöppna"på nåt vis men går inte larmet om den då får ström igen?Hur får man upp bakluckan utan ström på sedanmodellen ? Tacksam för hjälp från billös forumbesökare Bilen är en 540 e39 98:a Krizter | |
| Prova det gamla hederliga nyckelhålet som man gjorde förr i tiden. Har det inte använts på ett tag kan det vara i behov av lite WD-40 el. 5-56 och därefter lite låsolja. Om larmet går lär du kunna stänga av det med fjärrnyckeln när bilen fått ström. | |
|
Det är väl det som är problemet.Nyckeln har väl sällan användts manuellt och låsen är ihopkärvade . Får prova att smörja å lirka... Kan det fungera med startkablar under huven sen , om jag kommer in i bilen ? Krizter |
|
|
Det funkar fint att koppla ström på starkabelplintarna under huven. Det enda som skulle sätta stopp för det är väl ett totalt kortslutet batteri i bilen, men det tror jag inte. |
|
|
Ok! Jag får prova detta. Tack för hjälpen. Krizter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.