AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
629

Fråga? Lackjobb, på instegströsklar, bra jobb/pris vad rekomenderas?

Jag har nyligen köpt min BMW 325ic -93, förra ägaren har haft tunga ben. Instegströskeln är nersliten till org. grå lacken.(nerlackade sidor) Jag söker nu efter en lackfirma som kan lacka om just denna bit. Finns det några som har några bra erfarenheter av lackjobb i stockholmstrakten? Och Hur mycket skall lackas om hela sido spoilern eller går det att bara lacka endast ett parti? Och ca: hur mycket går det på?

/Andreas
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tjena!

Åk förbi hos några olika lackfirmor o jmfr pris, det brukar jag alltid göra när jag ska ha ngt lackat. Ofta går det att få det svart hos ngn mindre lackfirma.
I ditt fall så skulle jag köpt en sprayburk med riktig billack, finns hos en del färghandlare som säljer billacker och lackat det själv.

Mvh Jens
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bmw,s sprayfärg med tillhörande klarlack fungerar mycket bra, om man lägger på klarlacken ca 10-15 minuter efter grundlacken så blir resultatet väldigt bra och färgnyansen stämmer väldigt bra åtminstone på montrealblå.lackade dragluckan.
(väntar man för länge med klarlacken, så grundlacken torkat för mycket så blir ytan matt istället.)

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.