|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag tänkte kolla med er om vart ni fixar uppgraderingsskivor till navigatorn. Själv sitter jag med en M5 -00 och 16x9 navisystem. Vet inte om de har någon betydelse men de e DSP i den.. Den jag har i nu är nån hembränd historia som inte visar rätt.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" | |
|
Vilket sammanträffande, jag skulle också vilja veta vad man ska ha för skiva till navigatorn, har en likadan bil, bmw m5 00, fast min är av import och de kanske spelar in vad man ska ha för något. Fast jag har inte widescreen utan 4:3 formatet på min, funderar dock på att byta så tips om det skulle också uppskattas. |
|
|
Det beror väl på om ni har cd eller dvd-skivor i navigatorn...jag har cd och fick en bränd av en kompis, den senaste 09-02 tror jag den hette...Kolla på blocket .se...där finns original lite då och då för en billig peng.typ dennaLänk Frasse |
|
|
Frassemannen De står inget om DVD på min spelare i skuffen. Synd.. hade ju gått att använda den som mediespelare annars. Capman Får du tag i nåt så hojta mer än gärna till. =) "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Hej på er, jag är ny här! Passar på och säger hej!! Jag har precis köpt mig en 530 E39 och kommer ha många timmars läsning här framför mig! Ett grymt forum so far!! Nu till det viktiga: Om du inte har DVD utan en CD så kan du ju gå in till närmsta BMW handlare och köpa en ny skiva för 750:- Mvh Rasmus |
|
|
Jo det går alltid att köpa på BMW men de flesta här vill ha det på annat (läs billigare vis ) Ha de T |
|
|
Här Länk finns info om det mesta till navi på BMW. En 00:a har normalt MK2 (CD-baserat) med 4:3 skärm. Många uppgraderar till 16:9 samt till MK3 (CD-baserat men nyare gränssnitt) eller MK4 (DVD-baserat). Bara för att skärmen är bytt till en 16:9 så betyder det inte att navienheten också är bytt även om det ofta är så. På MK4 så står det "DVD" där man stoppar in skivan. Ett annat sätt är att gå till "Set" i menyn så ser man både vilken navityp man har och vilken version av OS som är installerat. Se första bilden i min länk ovan. Skänebo: MK4 har mycket riktigt en DVD-läserare men det endan denna läser är Kart-DVD och Kart-CD. Funkar alltså inte för något annat. Rasmus: Normalpriset för en Kart-CD hos BMW brukar ligga kring 2000kr. För 750 kr låter det som det är en gammal version eller något specialerbjudande. ___ //Ulf |
|
|
Själv har jag hämtat från sjörövar-viken, finns senaste.. Funkar fint, samt att man kan spela media på dvd läsaren? Stämmer ej, endast navi skivor läses... /Marcus |
|
|
"Rasmus: Normalpriset för en Kart-CD hos BMW brukar ligga kring 2000kr. För 750 kr låter det som det är en gammal version eller något specialerbjudande." piratviken visst, om man vet vad man ska söka efter så kan man säkert hitta, men som ny på området hittade jag inte något som jag tyckte stämde direkt...så jag ringde BWM i sthlm och frågade: DVD ca2000:- CD 750:- var svaret, nyligen sänkt för CD förstog jag det som. 750:- kände jag att det kunde vara värt att betala för skivan utan större trassel. Mvh Rasmus |
|
|
Rasmus: 750kr är helt klart överkomligt och är man medlem i BMWCS så blir det ytterligare lite rabatt. Ska kolla upp om handlarna här nere i söder också har justerat ner priserna... ___ //Ulf |
|
|
Vilken den senaste skivan för oss med CD-rom navi? ______ |
|
|
Länk Denna har jag laddat ner till min mk2 navi med cd läsare. Brände den med ett iso bränningsprogram som kan laddas ner gratis på nätet, kommer ej ihåg sida men googla och ni kommer finna. Om jag minns rätt så brände jag med 4 vanliga filer och resten var nog nerpackat. Detta funkade fint för mig! Lycka till! Mvh. Richard |
|
|
Hej! Har laddat ner den (2008-1 cd) men får den inte att fungera. Har en MK3 Säger bara ingen cd i läsaren ??? Den gamla skivan är ej heller orginal men den fungerar iallafal (2002) Jag är helt novis på detta så vad gör jag för fel? Någon annan som provat och fått det att funka eller kan ordna en siva klar att stoppa i? Mvh Thomas |
|
|
Insomnia... Jag kör samma skiva. Tankade hem och packade upp - var en imagefil... Som jag sen dubbelklickade på och brännarprogrammet öppnade Ändrade inte något i inställningarna för bränningen förutom att sänka hastigheten till lägsta .. fungerade bra för mig. "... tygsäten e för veganer :o) " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.