|
|
|
|---|---|
|
Hej, sitter och kikar lite på att skaffa mig en ny bil men vet inte riktigt hur mycket pengar jag är villig att lägga och hur mycket man ska räkna med att de kostar att äga. Så undrar lite hur tänker ni vid bilköp? hur vet ni vad ni har råd med? är ju en luddig fråga men tycker det är svårt att veta vilken nivå man ska lägga sig på. era tankar? | |
michael.anki |
Har du en inkomst Räkna efter,hur mycket per/mån fasta utgifter Kolla försäkringpremien på tilltänkt Reperationkostnad ev Tips,håll dig borta från alla M modeller om du tänkt använda som bruksbil. Bmw idag Bmw imorgon |
|
Är bl.a. reperationskostnader osv som är så svåra att beräkna försäkringskostnader är ju enkelt att få koll på. att undivka M bilar är ju ett ganska säkert kort då de ligger väldigt högt i försäkring. dock så är ju en Z3M lite mer överkomlig men frågan är hur dyr den är att ha i övrigt. |
|
|
Vill bara tillägga - räkna in bränslekostnader också. Alltså: *amortering *försäkring *bränsle Lägg ihop allt så ser du dina möjligheter eller begränsningar. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Har kikat lite på det och det jag har kommit fram till är följande: BMW Z3M Ca pris: 150 000 Ev lån: 70-80 000 Ca försäkring: 11500/år Soppa: 1-1.2l/mil BMW 330 E46 Ca pris: 130-140 000 Ev lån 70-80 000 Ca försäkring 10500/år Soppa: 0.9-1.0/mil När man lägger upp det såhär så känns det ju inte som en så stor skillnad dessa bilar emellan. visst man får en något nyare 330. kör ca: 1200 mil/år skulle jag tro det ev. lånet skulle ligga på ca: 1300/mån med en 5-års plan. kan tillägga att vi är två i familjen som ska dela på detta och vi har väl 20 ooo kvar efter att de fasta kostnaderna är avklarade, jag ska dock försöka öka min inkomst med någon tusenlapp framöver. Så vad tror/tycker ni är det en för "dyr" bil för oss? |
|
|
Förhoppningsvis hörs jag inte för mossig nu men jag skulle nog köpt en med mindre motor. Bilen blir bra dyr om något händer sen har du däck servicar och dylikt som är dyrare till en motor starkare bil ( oftare breda däck odyl) Skulle satsat på en nyare 1 eller 3 serie för samma pengar om du vill ha en BMW Ha de T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.