|
|
|
|---|---|
|
En av mina xenonlampor har gjort sitt så jag beställde nya d2s lampor. men nu är jag lite osäker om det var rätt eftersom jag läste någonstans att äldre har d1s. min bil är en bmew e39 540 en sen 98a, är så lat att jag inte ens tagit ut lampan å kollat. tacksam för svar, mvh | |
|
Din bil har D2S, så du kan lugnt somna om igen /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
| haha. ok tack | |
|
Sen finns det ju en massa D2S med olika art.nr på lampfoten. Vet inte hur viktigt det är eller om det bara är olika färgtemperaturer... M V H Stephan |
|
|
D2S ska bara finnas med en fot. Andra varianter brukar vara för konverteringar, dvs de har H7 fot osv. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Ok, när jag köpte nya lampor till E39'an så tog jag med den gamla lampan och på autoexperten så hade de flera D2S med olika art.nr. Därav frågan... |
|
| Stephan: AutoExperten har inte bara en enda leverantör av Xenon-lampor D2S, så det är väl rätt självklart att olika lampor får olika artikelnummer i Autoexpertens system... Förstår jag dig rätt om du frågar hur det kan komma sig att det finns fler än en leverantör av D2S-lampor? | |
|
ok, tack för svaren... men finns det nån vänlig själ som vill rädda min bil från att sprängas genom att förklara hur man byter dessa avancerade lampor på min bil? har inte hittat någon förklaring som jag förstår mig på riktigt, jag kanske e trögfattad så om någon har en enkel förklaring om hur jag ska gå tillväga så skulle duét vara underbart... mvh |
|
| ingen som kan förklara? Jag har inte varianten som är rund svart/röd, jag har som en stor klump på baksidan och det ser ut som det är tre torx skruvar som håller den på plats | |
| Skruva bort dom tre torxskruvarna och dra ur lampan och i med den nya dit med skruvarna o de e klart. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.