|
|
|
|---|---|
|
Har en bmw 523 -00 med ett skumt fel. Med jämna mellanrum startar inte bilen på en gång som den brukar, utan startmotorn går några extra varv. I samband med detta går bilen dåligt, svarar dåligt på gas, känns som den misständer. Nu till det märkliga, om jag stänger av bilen och startar om den så startar den ofta direkt utan extra varv på startmotorn och då går bilen som vanligt. Felet har börjat uppstå mer frekvent nu på sistone. Någon därute som har något förslag på vad det kan vara ?? Tacksam för förslag 528 patrik | |
| Jag har haft ett liknande problem men då var problemet att motorn "tappade" en cylinder om jag stod på tomgång t.e.x vid rödljus och det räckte med att bara stänga av motorn och starta om den så var allt som vanligt igen. Felet i mitt fall var tändspolarna (2 st).Nya tändspolar och allt blev som vanligt igen. | |
|
Bilen går bra på tomgången och även när jag varvar bilen låter allt bra. Problemen uppstår vid belastning Testade tomgångsmotorn i dag genom att belasta motorn med handbromsen åtdragen för att sedan hastigt trampa ur kopplingen, allt ok ! Dock noterade jag att armen på "mojängen" som sitter i höjd med insuget (någon vakumstyrning antar jag) inte gick tillbaka efter belastning förän jag petade på den med en skruvmejsel. Någon som vet funktionen på den och om det kan ha med mitt problem att göra 528 patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.