|
|
|
|---|---|
|
Hej jag tänkte byta ut emblemet på huven på min 320 E36 från 97. När jag skulle bända upp det så gick en av pinnarna av och nu till frågan. Jag har ett emblem men bara själva emblemet, alltså utan ramen, kan jag pilla bort själva emblemet ifrån den befintliga ramen och sätta dit det nya med något lim eller så? Emblemet har ju en pinne kvar så tänkte använda den så länge. Mvh Ivan | |
|
Borra ett litet hål i den avbrutna pinnen som sitter kvar i huven och skruva i en passande träskruv. Sedan är det bara att ta tag i skruven med lämplig tång och dra ut pinnen. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Hej tack för svaret. Men vet någon om jag kan ta bort det befintliga emblemet som sitter i rammen och sätta dit det emblem jag har? | |
|
Varför krångla så, byt hela. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| därför att jag redan har ett emblem som jag skulle kunna använda. | |
|
Ja, men då är det väl enklast att bara sätta dit det. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Alltså jag har bara själva emblemet utan ramen som jag vill byta ut. På bilen sitter ett annat emblem med ram som jag vill byta ut. Alltså vill jag byta ut emblemet som sitter på bilen med ramen eftersom mitt andra emblem inte har någon ram. Så jag undrar går det att pilla bort själva emblemet från ramen eller? | |
| Det där lät förvirrande :) | |
|
ta bilder och rita lite i paint så man fattar ;) BMW ownz |
|
|
undrar om inte emblemet är lackat på det du kallar ramen? Varför inte klistra ditt nya ovanpå, så slipper du pilla. Sen är jag inte så säker på att det blir bra, eftersom ramen är aningen välvd/böjd, dvs risk för veck ute mot kanterna. Om ramen sitter bra med bara en pinne är en annan fråga? Jag skulle nog satsa på nytt, kostar under 200 kr hos BMW. Minus ev BMW CS-rabatt. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| BMW tar 336 kronor för ett nytt emblem, inkl. ramen och piggarna alltså. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.