|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som framgår av titeln så har jag svårt att hitta kontrollboxen, någon som kan tipsa eller måste jag använda den svåra vägen: att följa kablaget från tändspolarna... Mvh Ulf | |
|
Svarar själv: Hittade en länk till Real OEM: Länk Orsaken till frågan är att jag måste koppla ur ett cargard 850S och jag misstänker att kabelstammen från larmet på något sätt är ansluten till styrboxen... Är det någon som har lyckats med att avinstallera larmet? /UJ |
|
|
Hej! Mer info: Avinstallerade larmet igår och mina startproblem kvarstår. Allt ser normalt ut när jag slår på tändningen men det händer inget när jag försöker starta. Detta problem kom efter att batteriet hade laddat ur sig, någon som vågar sig på några gissningar?? Kan det vara kontrollboxen som har dött?? Jag ska försöka läsa ut koder och se om det kan ge några ledtrådar PS Efter lite rotande så hittade jag boxen i ett snyggt litet lönnfack bakom batterilådan. Mvh Ulf |
|
| Prova med en annan nyckel, om det inte fungerar kolla att antennringen runt tändningslåset fungerar. Om det verkar sjysst så får du nog söka felet i styrboxen, kolla felkoder mm. | |
|
Hej! Jag har inget chip i nyckeln på min E-36:a -96:a så jag får nog kolla styrboxen. Är det någon som vet hur petigt det är med typnummer på boxen?? Måste det vara exakt samma för att det ska lira eller räcker det med att hitta en box på skroten från samma motortyp, (M43)?? Mvh Ulf |
|
|
Hej! Har blivit lite osäker på hur det är med chip i nyckeln på min bil, är det någon som kan reda ut vad som gäller, när infördes det?? MVh Ulf |
|
|
Hej! Tack för tippset flashg, visst har jag chip i nyckel på min 96:a. Efter en del letande så fick jag fram en reservnyckel och vips så löste sig allt. Tydligen så kan chippet i nyckeln paja om man glömmer den i tändningslåset och batteriet laddar ur sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.