AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
743

Kommer dessa fälgar att passa på min bil?

Hej!
Har funderingar på att köpa dom hära fälgarna

Länk

Första frågan. Passar dom på en M5 -00, vet att de står i annonsen men vill veta med säkerthet :)

Sen andra då, har 275or bak och 245or fram, kommer dom passa på dom där fälgarna?

Mvh Fredrik
Conan999
Är det centrumhålet du är osäker på eller storleken/ET på fälgarna? Jag är helt säker på att du kommer få plats med fälgarna eftersom det är inga extrema mått vare sej på höjd eller bredd. Däcken blir perfekta till bredden. Själv hade jag 235 fram på 8,5 tum och 275 på 9,5 tum bak och det var riktigt snyggt

Conan999
Hej!

Det var centrumhålet jag funderade över. Storleken förstod jag inte skulle vara några problem :)

Men det låter ju bra då ska man bara vänta in lönen så!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
ET är detsamma på E60 och E39 orginal. Dock brukar ET frångå orginal lite på bredare bakfälgar för att skapa frigång.
Alla 5-bults nav har ø72,5 mm navstyrning UTOM E39 som har ø74 mm.
På eftermarknadsfälgar brukar centrumborrningen vara ø74 och sedan sätter man i distansringar som är ø72,5 mm invändigt. Kolla att det är så på dessa fälgar för att de skall passa E39. I annat fall måste centrumhålet bearbetas upp.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det står ju i annonsen att dom passar E39 även M5 så det är säkert som Anders skriver att dom har den större navdiametern.

Original dim är
Fram: 8x18 ET20
Bak: 9,5x18 ET22

Breyton:
Fram: insidan på fälgen ingen skillnad, utsidan ca. 13mm längre ut, dvs den ökade bredden påverkar bara utåt vilket bero på det lägre ET-värdet.
Bak: lika bred men kommer att sitta 6 mm längre ut pga av det lägre ET-värdet.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.