|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Tragiskt men sant. Fick se till min förfäran en Volvo V40 2.0 Turbo hålla jämt med en 3liters M3a 95a en bra bit bortöver tills bromsljusen tändes. Va tvungen att kolla upp vad Volvon hade under huven och där kommer det jävligaste. Ett T-rör. Killen hade kapat slangen till Wastegaten och satt en t-koppling och på så sätt pyst ut lite av luften som ska justera turbotrycket till en stabil nivå. Bilarna var i övrigt standard. Grymt lätt och billig trimning dock må jag påstå. | |
|
Tjenare. Jadu, vad ska man säga. Jag åkte på pisk mot en 850 som hade gjort samma sak. Men min körning var usel. Kontentan av det hela: Spelar ingen roll hur snabb bil man har, om man kör illa, så kan såna saker hända. Kompisen min har en S40 2.0T som är chippad och han har inte mkt att sätta emot. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
PowerLover: är du säker på att den var en M3?! Kanske var en 325 med lite M3 dekaler. ;-) Jag piska en kompis V40 T4 med min förra 330i (0 - ca 100). Men han fick ganska dålig start. Kanske var tur för min del. Ingen av bilarna var trimmade. |
|
|
Tjaaa jag lär hålla med bumper. Jag hade en S40 T4 innan M3:an, visst gick hyffsat 1:an och 2:an nån gång då jag fick en kanonstart men torskade big time mot bumper och hans M3 varenda gång. Ska en del till innan en S40 verkligen kör jämt med en M3 :) cruZZe |
|
|
Jag hängde av en original V40 T4 med min 328:a upprepade gånger.... 0-160 ungefär. Han sade att han körde bra. Bilen eller föraren? Min gör ju 0-100 på 7.0s enligt bmw och strax därunder enligt AMS tester, vet inte vad T4:an skall klara. |
|
|
T4:an ska enligt volvo göra 0-100 på 7.2sec. Rejsade några ggr mot en polare som hade en -96 328 med min T4 och åkte ganska dött lopp varenda gång, om vi inte fick rediga sunkstarter nån av oss. cruZZe |
|
|
Okej, då var det nog inte föraren. Framhjulsdriften ger ju volvon en kass start :-) Men det är ju fruktasvärt enkelt att trimma de där respirator-bilarna... då måste jag nog handla mig en kompressor hos www.esstuning.com så lämnar man det mesta bakom sig :-D |
|
|
Jag gjorde en förvånansvärd dålig start mot en SL-buss men jag tog den rejält ändå, trots svårt handikapp både i motorvolym och däcksbredd:D Mvh Asken |
|
|
Asken: Nej nu ljuger du väl ändå? SL-bussarna har ju så stooora hjul så de måste väl vinna? :-D Är det du som tvättar den röda X5:an 4.4 is på bilderna? Med borste?? får man göra så? :-) Kostar det så smakar det. Det är ALLTID gratis ost i råttfällan... |
|
|
erito: Ja jag ljuger, blev egentligen ifrånåkt av bussen men säg inte något. Så pinsamt!:D Ställ muspekaren på bilden och låt den stå kvar så ser du:) PS Jag lånade fram borsten DS. Mer borst mer kul:) |
|
|
nu är vi där igen. :) M3 ÄR snabba, men inte så snabba att ni är odödliga!' Grymt överskattade bilar. :) Men gott går dom.. 850T5R - Powered by Autotech |
|
|
cordone: jojo, det där vet vi. Nu när vi pratar otrimmade originalbilar så är nog inte M-bilarna så överskattade direkt.... :-D |
|
|
Hej Grabbar! Köpte förra veckan en sketen V70R till frugan, som hon kan ha som slit och släng bil ;)) Måste säga att skåpet faktiskt är ganska kvickt! Jag körde den från Gbg till Nrk förra veckan, och resjade mot en 325iC (e46).Körde några repor från 100 till 200km/h. BMW-n hade inte en suck!! Säga vad man vill om Volvon, men när snurbon börjar ladda, då händer det grejer. Synd bara att den är så jäkla hårt fjädrad. //Marin |
|
|
Suck! Finns det ingen site för Volvoägare där de kan skriva om hur bra Volvo är? |
|
|
Alla volvoinlägg leder from 020701 till banning på obestämd framtid:) |
|
|
Hallå pojkar, Jag kör fortfarande Bawaria! V70-n är endast frugans shoppingbil! //Marin |
|
| Johann: jo, det finns det... Länk | |
|
Johann: Jag håller med dig. Jag har fått höra av folk vilken riktig skitbil jag har och det har till 80% varit från Volvo-ägare, konstigt och irriterande. //Schnitzer |
|
Eddy |
Håller med Cordone att M3 är överskattad.Schnitzer är det inte så att BMW ägare tycker att Volvo också är en skitbil?????Detta är väldigt psykologiskt,det är alltid så att oftast är det att den bilen man äger är bäst eller? M3 slutades förresten tillverkas slutet av 1990. |
|
Eddy: Jag tycker inte Volvo är skit, men ändå verkar Volvo-ägare tro att jag inte tycker om deras bilar, varför? //Schnitzer |
|
|
Ett klassiskt knep att lura tryckvakten. MEN det blir dyrt i längden! Motorn tar mycket stryk av dessa "bonntrimningar". Kul innan det rasar.....! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.