AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.843

Har någon använt den här sidan?

cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Hittade den här bilsidan

www.allcars4sale.com

Någon som har använt den tidigare?
bd
2
bdb6
BMW 335 Coupé -06
Var ute och letade efter bilar i belgien eftersom jag är i belgien väldigt mycket kändes det naturligt att köpa den där, och hittade denna sida www.allcars4sale.com ; riktigt bra.

Sidan verkar vara relativt ny men under bra utveckling de har upp mot 2.5 milj bilar globalt ifrån många länder. Väldigt skönt att inte behöva leta igenom en massa annonsidor när man är ute och letar efter sin bil alla räcker med allcars4sale ju :-)

Nog med det, Tack vare Allcars4sale kör jag nu en BMW 335 BMW Coupé Attiva.

Mvh

BDB6

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bra att du fick nytta av den sidan men personligen så tycker jag inte den är något vidare. Jag har under ett par månader letat E60/E61 och håller full koll på mobile.de och autoscout24.de och när jag på ovanstående sida knappade in BMW 550 så fick jag ca. 125 träffar. Problemet är bara att 80% av dom är länkar till annonser som inte längre finns. Jag kände igen ett flertal annonser på bilar som var till salu i oktober-november. Bilar som nyligen lagts in på mobile fanns inte heller med så frågan är hur aktuell informationen är?

En annan sak är att det på mobile finns en del annonsörer som ständigt förnyare sina annonser så att dom hamnar överst. Denna sida hanterar inte detta så bra...en annons finns t ex med 20 gånger medan den på mobile enbart ligger med en gång eftersom den gamla tas bort när den nya läggs upp.

När man letar bil så behöver man ibland agera snabbt om en intressant bil dyker upp och då duger inte denna sida även om idén att samla annonser på ett ställe är bra. När också merparten av alla annonser kommer från mobile.de så är det ju ett ganska självklart att gå direkt på källan.

En annan intressant sak är att om man söker på alla BMW i Tyskland så hittar man ca. 2000 bilar medan om man gör samma sak på mobile så får man ca. 40000 träffar. När sedan att många av de 2000 annonserna på denna sida inte längre finns eller är dubbletter så är skillnaden gigantisk.

___
//Ulf
bd
2
bdb6
BMW 335 Coupé -06
Mycket tråkigt att höra. Hade antagligen tur, kan hålla med om där var en del inaktiva annonser. Var inne nu i förra veckan och kollade på en B10 som jag är riktigt sugen på.

Märkte att de har lagt in en raderingfunktion som verkar söka igenom sökresultatet. Så nu står det att annonsen är såld. Ser ut som sidan håller på att utvecklas ännu mer.

Kanon koncept i helhet för mig som inte har så mycket tid att kika runt på en massa sidor. Perfekt med ett sådant verktyg. Hoppas den utvecklas ännu mer.

//BDB6
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.