AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
342

Seriösa säljare?

När man ska köpa bil här på bmwbörsen kan man räkna med att säljarna är seriösa och säljer bra bilar eller ska man vara kritiskt granskande hela tiden? Man har ju hört om lite skumma affärer där köparen har blivit blåst!
Ca
105
Castagna
BMW 320i -86
Du ska inte tro på någon när du köper bil! Du ska skälv kolla up bilen! Om säljaren säger att han har byt tilex: ok, spindelleder mm. Så ska du kolla up de! De är inte säkert att han har gjort de!

Mvh: Andreas

Då utgår jag ifrån att jag ska ta med nån som är haj på bilar när jag ska köpa en!
Om dom säger att dom har butt vissa delar som inte är bytta ex. bromsskivor, hur mycket kan man begära att priset sänkts? tänkte mest på men 80-talare!
Kan man nada om bilar och tittar på äldre ska man ALLTID ta med sig en god vän eller om det rör sig om mycket pengar så kan man göra ett M-test alternativt köra till sbp o be dom kolla upp bilen.
Bra tips är att ta reda på alla "standardfel" och kolla upp dessa extra noga

#232 i E28 registret
Länk

Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Ett M-test är förhållandesvis billigt, o därmed en billig försäkring. Åk till en M-verkstad med bilen!
M-test? vad är det? är inte så insatt... finns det gott om m-verkstäder runt om i landet? kollar dom upp alla felen typ eller?
en slags test av bilen som visar brister mm. du kan även få analys av motorvärden osv...

En budgetvariant är bilprovningens kontroll som kostar lite mindre men kanske inte är riktigt lika genomgående.

"The original point and click interface was a Smith & Wesson"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.