AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
5.563

Köpråd och information om BMW 840 E31 -97

Sida 2 av 2
J
60
J de Koof
840Ci 1995 6vxl
540E39> 75000 helt åt skogen?

Som vanligt gälller det att avväga vad bilen kan tänkas vara värd i sig (bra eller dålig bil?), och jämföra med vad faktiskt marknaden är beredd att betala.

Exempel: Min Saab 9000 CDE Turbo -96 som jag ägt & vårdat i många år anser jag vara "värd" ca 60-70000 kr minst, i förhållande till vad jag skulle kunna köpa för de pengarna. Men om jag verkligen skulle vilja sälja..... det finns ingen normalvettig människa som betalar såna pengar för en gammal 9000... på sin höjd kunde jag hoppas på 25000 (alltså behåller jag bilen).

Vid rätt bil och rätt köpare kan vilket pris som helst vara adekvat, men i fall med mer svårsålda objekt kan man tjäna en bra slant på att hänvisa till "marknadens" svala intresse...
54
83
540E39
BMW 540iA E39 -96
BMW 728iA E38 -97
Okej jag förstår, Så 75000kr är det inte tal om alltså för bilen men runt 65000 skulle vara okej för den om jag fick den för dom pengarna.

Det jag misstänker kunde vara felet som ägaren inte kanske räknat ut kan ju vara att batterierna först och främst är för små men även att det ena batteriet är så dåligt att det drar ner det andra och därav felet med att den drar ur ström osv. För batterierna såg inte ut att vara köpt igår.

Oskar E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.