|
|
|
|---|---|
Njuren |
Såg erbjudande från citroen där det skyltades om 0.99% ränta. Hur ska man tolka det? |
|
Strax under 1% i ränta (vilket är väldigt bra) kan ju knappast vara 99% ränta |
|
| Man ska nog tolka det som att det inte går att pruta på priset.. | |
| Fast då är man väl tvungen att köpa en Citroën? ;) | |
| Priset går det alltid att pruta på. Räntan går det däremot inte att göra så mycket mer på... | |
| Bilförsäljare sysslar ju inte med välgörenhet. Är räntan under marknadsläge blir det säkert svårare att pruta ner priset på själva bilen. | |
|
Framförallt när Citroen redan kör med fasta priser på bilarna...;) M V H Stephan |
|
|
Stephan: Lade inte Citroen av med det för typ 3 år sedan? (Även om de gärna vill få folk att tro att det fortfarande inte går att pruta) -------------------------------- //Lövet |
|
| Nej , bilförsäljare sysslar inte med välgörenhet och det är också därför det i princip alltid finns marginal för att pruta på priset... | |
| Pruta går säkert-Men inte om du vill ha 0,99% i ränta, Nånstans måste pengar till detta lockerbjudande tas ifrån=Marginalen | |
|
Sen tillkommer kanske uppläggningsavgift, fakturaavgift varje månad och kanske något tredje. Det brukar ju sällan skyltas om effektiv ränta, men hur som helst så lät det bra. Mvh Henrik. |
|
|
Citroën är inget volymmärke (som t.ex. BMW) så de behöver den marginal som redan finns. Och vad jag vet (eftersom jag sålt ca 50 Citroën) så gäller inget prutande på bilpriserna. M V H Stephan |
|
|
Räkna med att räntan är rörlig, det kommer tillkomma uppläggningsavgifter samt faktureringsavgifter. Men visst, det blir inte så dyrt att köpa en cittra. (men vem vill det? ;-) ) |
|
|
Bmw har 4,5% av marknaden i Sverige mot Citroëns 2,5% så att kalla någon av dom för volymmärke är ju att ta i... Globalt sett säljer dock PSA-gruppen 3,5 miljoner bilar/år i jämförelse med BMW-Groups 1,4 miljoner. Sedan måste man skilja på pris och bilens finansiering. I detta fall är det DnBNOR som tjänar pengar på att finansieringen och inte Citroën. Vad det gäller konsten att pruta är det som med mycket annat en inställningsfråga. Har man den inställningen att man inte kan pruta så är svaret på förhand givet. Min inställning och erfarenhet är dock att man kan pruta på i princip allt. |
|
| Kan man inte pruta så kan man få med utrustning. Min fru körde Cittra förut och vinterhjul, alufälgar till sommardäcken och tygmattor kunde man få med till en mycket billig penning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.