AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.345

Svinbillig M3?

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Visst 50.000 utan hjul, men det är väl oftast något man ändock byter efter smak!

Förutsatt att han inte undvikit nämna fel på bilen så hade jag i vartfall varit intresserad av denna M3.

Någon som har mer info?

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Länk

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
lite fult att sätta ut bilen för 50lakan och så får man inte hela bilen för de priset. för fäljar och däck hör till bilen enligt min mening... bara en tanke.

annars var den fin å priset är mycket bra. men åk och kolla provkör granska ordentligt är ju ett tipps, om du är intresserad att köpa den.

BMW ownz
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Allt är ju till syvendes en prisfråga. Sen saknar den en massa kåpor fram till spoilern. Sen kanske spoilern är en pirat i ABS-plast så prisvärd, nja. Beror på vad man ska göra med den. Ska man bygga om den till en Racebil så är den prisvärd...

M V H
Stephan

tr
121
treje
330iT 01:a
saknar dimljusen eller?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
För 50.000 kan man väl räkna med skavanker och saknade delar, för mig är rost, motor och drivlina de viktigaste priona. Resten är enkelt att ordna.

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
enkelt javisst, men det kostar pengar, det är väl därför den är relativt billig också.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Skamligt billigt... Hade jag haft pengarna hade jag köpt den som året-runt-bruksbil så man kunde åkt M3'a på heltid :P
Byter man bara lister och läppen på framspoilern till svarta olackade samt monterar ett par dimljus så ser den iaf helt ok ut!
Även takvingen och toningen borde tas av, men det kostar ju inget.
Med originalfälgar för 55k är det säkert en helt ok affär.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Det har ju gått ett antal M3 3.0 för 60k med hjul, så varför är denna så billig?

Köpte min förra 3.2 med hjul för 72k.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok, ACS CLS I: Länk
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Verkligen verkligen synd att man precis har åtagit sig restoration av 325an. Om han nu inte undvikit nämna något motor/växellådeproblem så är de som nämnt ovan, inga problem att återställa stylingen till orginal.

Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
Håller med Bumber. En M3 ska inte kosta mer när det är lite att göra. Va med en polare för sisådär 4 år sedan nu och köpte en dakargul M3 i Alvesta. Inget vidare skick på den, men den gick som den skulle och det satt 18" på den. 50 lakan gav han då, visseligen snorbilligt då, men har bara väntat och väntat på att de ska krypa ner till denna summan.

Som sagt, snart kanske man kan sladda snö med en M3 ;)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Men ser man till hur övriga priser ligger så måste man onekligen säga att det ligger under snittet, trots fix. Visst kommer där ett par utstickare ibland som den här men annars verkar priset ligga på cirka 70 för de billigaste 3.0

Hur som helst så vet vi alla här att det inte är inköpet som är dyrast med en M3, utan försäkringen :P

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kanske inte kan klassas som "lågmilare" men 13.000mil är inte mycket. Tål mätarställningen en närmare granskning och att det finns dokumentation i form av kvitton, serviceprotokoll och besiktninghspapper mm samt att skicket motsvarar mätarställningen kan det inte vara annat än ett fynd.
varför mörkar man regnr, rent allmänt?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
PGA att inga "oseriösa" ska kolla upp bilen och vart den finns för att sedan åka och köpa den gratis utan att ägaren vet de. Jag döljer själv inte mina regnr, men kan ändå ha en viss förståelse för dem som gör de..

de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
vad hände med posten som "säljaren" skrev?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Verkar såld nu?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.