AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
369

518i-95 E34 lätt klonk framifrån vid färd,

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Rubriken säger det mesta. Nybliven 518 E34 ägare(mycket gott skick ska sägas efter första rejäla tvätten) så hör jag detta ljud. Kan det vara fjäderbenstallriken? Ratten är stabil och det låter mest hela tiden man kör. Ett svagt läte så jag är petig. Någon som råkat ut för liknande?
Mvh
Asken
Är det inte de välkända "kackelstagen" som börjar väsnas kanske?

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Hmm, vi hade det problemet. Väldigt svagt ljud som i vårt fall bara uppträdde i låga hastigheter över gupp. Var faktiskt bara jag som hörde det i familjen så lite petig är man väl =). Hursomhelst, minns faktiskt inte exakt vad stagen hette men det var ett relativt billigt fel att åtgärda, t.o.m. på BMW. Är man lite händig är det definitivt något man gör själv.

/Mvh
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
hade samma problem på min 525a för ett tag sedan, det visade sig att det var pendelstagen som var lite glapp kostar inte många kroner.

Joakim Eriksson
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Kärt barn har många namn :), krängningshämmarstag eller stabilisatorstag är andra beteckningar. Lätta att byta och billiga som sagt, 311 på mekonomen, men om man vill va billigare... 119 på biltema...

Always Diesel
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tyckte "kackelstaget" var ett kul namn undrar om Asken köpt bilen på Landet och nån höna blev kvar :)

MVH
Hasso
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Hasso: haha den var bra :)
Automatic Smile When Driving var bra oxå ;)

Jag hade samma problem. BMW fixade detta åt mig.
600 kr för båda stagen. Fick arbetet gratis eftersom jag fick lite good will av andra orsaker som jag inte orkar gå in på. Enligt killen på BMW var detta en 4:a (!!) på besiktningen.Hur som helst var det jag som upptäckte detta ljud men besiktningskillen missade detta alltså! (åtgärdade detta efter besiktningen)

Med vänliga hälsningar
Daniel

///BMWPOWER to the people !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.