|
|
|
|---|---|
|
Hej. Sitter ett dubbelmassesvänghjul nu och jag har fått tag på ett vanligt nu till min e36 325,är det något mer än pinnen(förlängas) till kopplingen som behöver justeras eller måste jag byta koppling och startmotor med??? | |
|
Vad är det för svänghjul du fått tag på? Om det är ett e30 svänghjul så behöver du byta startmotor också då kuggkransarna skiljer sig, annars ska det nog bara vara att förlänga pinnen och sätta dit kortare bult. /Magnus www.abr-racing.se |
|
|
Ja det är ett E30,behöver jag bult till en E30 då med andra ord,och en startmotor till en 325 e30..?? |
|
|
Vilka årsmodeller ska det vara på startmotor och vilken model ska den passa..?? |
|
|
Har för mig att M20 svänghjul (e30 sexorna) från 84 eller tidigare passar rätt på medans senare svänghjul kommer att ta i oljetråget lite, kortare bultar behöver du med all säkerhet och det ska nog vara samma gänga och sånt som i M20 men jag är inte säker. Ny startmotor behövs som sagt och här måste du matcha det svänghjul då fått tag i då det kan skilja sig mellan årsmodellerna, vet dock att en 90talare M20 startmotor ska passa rätt i M50 blocket medas tidigare startmotorer kommer att ta i blocket på M50 så du får slipa ur lite i väggen på det. /Magnus www.abr-racing.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.