|
|
|
|---|---|
|
Är på g att byta bromsar bak inklusive skivor, belägg och handbromsgrejerna. Min fråga då är: Är det lika bra att byta hjullager bak på båda sidor när man ändå har isär? De kostar ju inte så mycket bak... Bilen har gått 19000 mil är en 320D T -02 Det är inte jag som ska göra detta, men tänkte så slipper man rycka isär bromsarna igen om man måste byta hjullager framöver. Man kanske inte ens behöver att krångla med bromsarna när man byter hjullager? Kan tillägga att det är lite konstigt ljud från vänster bak, men tror det är bromsarna, då de är helt slut. | |
| Vad kostar hjullagren och hur långt har bilen gått? | |
|
Slarvigt läst, såg nu att den gått 19000mil. Om det inte kostar mycket kan du väl be verkstan känna efter om det är nåt glapp i lagren. Skulle vara intressant att veta vad det kostar. Har precis införskaffat delar för att byta bromsar bak, men hade ingen tanke på lagren, men min bil har bara gått 13000mil. |
|
| De kostar runt 500:- st, så det är ju ingen jätte summa. | |
|
Byt bromsköldarna på en gång så får du inte problem med att handbromsbackarna lossnar pga rostiga sköldar! Kostar 150 kr st. Sköldarna går inte att byta utan att lossa navet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.