|
|
|
|---|---|
|
Köpte ännu en Bmw i helgen, letade egentligen efter en "vanlig" bil med 4dörrar & drag men råkade springa på denna ;) Har upptäckt ett fel när jag kör den... I hastigheter emellan 110-160km & vid jämnt varv rycker den till med jämna mellanrum. Typ var 3:e till var 5:e minut. Känns som om att den "dör lite" Har blivit lite nervös över detta felet. *Vill ha det åtgärdat. Jag kan absolut ingenting om bilar själv men skulle vara jätteglad om förslag på vilket fel det kan röra sig om ;) Röda bilar är snabbare ! | |
| Känns det precis som om motorn "dör helt o hållet" (dvs tändningen bryts) en kort sekund o går sedan som vanligt igen?Isf så kan det vara vevaxelsensorn som e på g, pajjar den helt så blir man ståendes... | |
|
Nästan så att det känns så,,,,.... Kanske inte att den "dör" utan mer rycker till.Hjälp..Hur kan man kolla detta ? Röda bilar är snabbare ! |
|
|
tycker de låter som lamda. när mina va kassa drog den mycket soppa och gjorde såna där ryck, typ tappade all kraft en snabbis ibland. speciellt på tomgången blev den tjurig när de blev ordentligt kassa. BMW ownz |
|
|
SuperTack för snabba svar, ngn som vet hur man går vidare för att hitta vilket av felen det är ? Röda bilar är snabbare ! |
|
|
Dina problem låter relativt snarlika med mina. Jag lämnade in min för felsökning. Tog inte mer än kanske 20 minuter att upptäcka att lambdasonden var trasig. Inte alls dyrt heller, strax över 400kr. Självklart varierar tidsåtgången och därmed även priset från bil till bil, men jag tycker ändå det är att föredra. Mvh |
|
|
daniel_j: vart köpte du din/dina lamdasonder? ska byta en igen nu. å om jag inte har fel gick 2 nya på bmw på över tusen spänn styck. är de för just min bil de blir så mkt dyrare? eller kan man handla bra grejer någon annanstans? BMW ownz |
|
|
nu missuppfattade jag nog dehär.. ska lägga mig :S BMW ownz |
|
|
Skall försöka ta bilen till en firma med felsökningsapperatur snarast! Tack för all hjälp, så mest troligen rör det sig om lambdan / vevaxelsensorn ? Är det ngt annat man skall be om när de gör en felsökning? |
|
| Tändstiften, kollat dem? | |
|
Nej! Kanske passa på att be dem byta dem också ? eller skall jag byta dem innan jag åker bort på felsökning ? (Som sagt, kan inget om bilar, när jag köpte denna så kollade jag inte ens olja/vatten-nivån förrens grannen kom över dagen efteråt;) |
|
|
Fanns ingen tid på verkstad för felsökning innan den 10:e oktober.. .. .. Vill inte att den skall gå mer sönder innan dess, skall jag byta ngt själv innan dess ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.