AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.558

Någon som kikat på den här?

ow
53
owillix
X5 3,0 -2004
Z4 3,0 -2004
Hej!! Undrar om någon har varit och kikat på den här? Kommentarer? Köp/ha suget finns, men det är en bit att åka för mig.

Länk

När du älskar att köra
Ser riktigt fin ut - lemansen gör otroligt mkt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En 330dA som under sina första 5 år i hemlandet (Tyskland?) rullat 5-6000 mil hör inte till vanligheten men självklart är det inte någon omöjlighet. Säljaren står som första ägare men kolla upp om han själv importerat den eller det finns en "osynlig" importör med i spelet. Det var många långmilade 330d som togs hem 2007-2008 och som såldes vidare här i SE med en bråkdelen av milen på mätaren.

Stämmer allt med bilen så kan man ju gå vidare. Priset är ju något i överkant och kring 140'-145' skulle jag tippa på vore ett realistisk pris. Men det är ju nedlagt lite pengar på fälgar och chassi så gillar man detta så är det ju värt en slant.

___
//Ulf
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jag kan ha fel, men det ser inte ut att vara äkta BBS Leman.

MVH Christofer
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
I kil dessutom. Det är här i närheten. Snygg var den i alla fall.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Crille, vad får dig att tro att de inte är äkta?
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länk Hans fälgar
Länk Äkta BBS lemans

Jag ser i alla fall ingen skillnad

--------------------------------
//Lövet
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jag är som sagt inte säker. Bilderna är dåliga.

Jag inbillar mig att bulthålen sitter längre ut i "insänkningen" i fälgcentrum, insänkningen ser dessutom mer rundad ut i kanterna. Jag tycker heller inte mig inte se BBS-stansningen på ekrarna.

Nu ber jag om ursäkt till ägaren om jag har fel, men om det inte är org. BBS Leman så skiljer nypriset ca. 40000:-.

MVH Christofer
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det ser ut att sitta Michelin PS II på fälgarna, är det på det sättet så brukar det vara ovanligt att man monterar märkesdäck på piratfälgar. Jag kan inte se att det är kopior.

Det är faktiskt inte svårare än att fråga ägaren, men jag satsar på orginal och är det bra däck på så är de hjulen värda mycket pengar.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Om man jämför Lövets länkar så tycker jag det ser ut som att förgreningen på Y:et sitter längre ut på äkta vara...fast jag kan ju ha fel...:)

Frasse
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Herr Gaspedal: Det finns bra och dåliga kopior. Om dessa är kopior så är de sannolikt av den bättre sorten.
Varför skulle man inte kunna sätta bra däck för ca. 10000:- på fälgar som kanske kostar runt 20000:-. Orginal BBS Leman kostar över 50000:-, det har inte många lust att betala även om de har råd.

MVH Christofer
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
För att hjälpa owillix så anser jag att man ska vara mycket kritisk till milen, om den bilen bara har gått 7000 mil bör den ha varit ganska dyr i tyskland och knappt värd att hämta. T.ex. hade min 05:a på 3 år gått 14 100 mil. Att en BMW 330 d skulle ha snittat kring 1300 mil/år i tyskland är nära utopiskt. Men som sagt, ett noggrant jobb innan köp hjälper mycket. Kontra-ring på stämplar o dyl.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Till skillnad från Sverige så har inte Tyskland ett skattesystem som straffar dieselbilar så det går absolut att hitta lågmilade dieslar i Tyskland. Men som sagt, dessa kostar pengar och har ofta inte varit värt att hämta.

--------------------------------
//Lövet
an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
Som många andra hade jag varit extremt misstänksam mot miltalet och kollat detta mycket noga i tyskland. stämmer milen är ändå priset lite väl högt trots grymt snygga fälgar. Ring och kolla med killen om han har alla papper och om fälgarna är äkta ( kvitto ).

ow
53
owillix
X5 3,0 -2004
Z4 3,0 -2004
Tack panelen! För mig kvittar det faktiskt nästan ifall fälgarna är äkta eller oäkta, dom gör sig otroligt bra ändå :). Hur kan man kolla upp i tyskland?

När du älskar att köra
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Kolla stämplarna i serviceboken, ring eller faxa till dessa verkstäder och fråga om dom har haft bilen inne.

Sen kanske man kan hitta senaste tyska ägaren via briefet, och kontakta denne.

En diagnos med dator kan avslöja en amatör-skruvare som inte har ändrat i alla minnen där mätarställningen sparas.

______

Foto Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.