|
|
|
|---|---|
|
Har haft in bilen nu några gånger på hjulinställning för att första gången drog dom av en excenterbult och andra gången så satt allt så hårt så då lyckades dom inte heller! Nu då 3:e gången då jag har värmt och dragit upp både styrleder och den andra excenterbulten så fick dom till hjulinställningen hyfsat förutom att dom drog av en bult till den övre bärarmen och att ratten står snett efter inställningen, dom sa att de kunde bero på att något var glappt eller löst i framvagnen som gör att den står snett! Någon som kan ha nån aning om vad de är som gör detta?! | |
|
när dom justerade toe in om de gjort det så blir ratten sned om man inte justerar rätt sida eller båda sidor |
|
|
Ratten skall låsas i mittläge vid inställning. Framvagnen ställes med bakhjulen som referens och därefter står ratten rakt när bilen går rakt fram. Det låter som något har gått lite för snabbt, men det kan ju vara något som glappar också. Spindelleder eller styrleder. |
|
|
Hade jag varit du så hade jag tagit bilen till någon annan seriös firma som kan utföra jobbet korrekt. Det låter lite som att det är amatörer som meckat med din bil. Att ratten står fel kan bero på olika saker. Men nu låter det mer som att de inte fått till inställningen och att de bara dragit åt allt. |
|
|
Ja jag tvivlar lite på att dom har gjort riktigt rätt! Känns som dumt då man redan betalat 1000kr för en 4hjulsinställning och sen ha farit 3ggr fram och tillbaka + att ratten nu står snett om dom då kunde säga vad de beror på,om nånting måste bytas eller så...Men de enda dom kunde säga var att dom justerat rätt och att ratten blev sned efter de dom menade som att framvagnen måste röra sig, dom bröt i spindellederna men tyckte inte att dom glappade... |
|
| Glömde skriva att de är en 318i e36 | |
| Byt verkstad! De drar sönder, de får inte lös och det blir fel?! Amatörer | |
|
Fn, man blir ju nästan mörkrädd av att läsa det här! Ratten står snett sa du, dragit av bultar mm. Hur vet du att alla värden stämmer nu i hjulinställningen? Har man släppt igenom en bil med ratten lite sned efter en hjulinställning så talar det för sig självt för hur pass nogrann hjulinställningen är utförd. Det här är ju knappast ngt man som verkstad har rätt att ta betalt för. Arbetet är ju inte klart! Och det finns fler punkter än just spindellederna att kontrollera! Finns det en defekt hos någon bussing/led skall den bytas innan inställning utförs. Åk till dit igen och få det åtgärdat annars kräv pengarna tillbaka! /Scnitzermann |
|
|
jag var in och gjorde en 4-hjulsinställning förra året. en bussning va helt slut så jag bytte den typ 2 veckor senare. sen gick den andra bussningen så jag bytte den med. då blev inställningen kass igen. så jag åkte tillbaka och förklarade saken. fick en ny inställning utan att betala en enda krona! verkstaden menade att de gjort ett misstag att inte kolla så allt var ok innan inställningen. och så ska de väll vara? SÅ BYT STÄLLE! om verkstaden du varigt till inte klarar av de ska de inte ta betalt heller! och om de nu gjort de så får DE betala en annan verkstad som klarar av att slutföra jobbet. du som kund ska inte bli lidande på grund av deras inkompetes. BMW ownz |
|
| Nä ni har nog rätt bara att byta verkstad till någon som kan de dom håller på med! nu sitter de fast en bult som gick av så den måste lös innan men sen blir de en annan verkstad! ska ringa och fråga vad de blev för "mått" efter inställningen också... | |
| På en seriös firma får man alltid med ett protokoll med värden på hur allt stod innan de började hjulinställning samt värden efter att de har justerat allt. Dvs de mäter allt två gånger. Både före och efter hjulinställningen. | |
| jo dom har ett protokoll men glömde de där när jag stod och diskuterade med dom...så måste ringa dit och höra med dom vad de blev för skillnad! bilen känns att gå bättre efter vägen fast irriterande med sned ratt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.