AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.266

Måste man skämmas för att man inte kör BMW? =)

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hände en intressant sak precis.. Hade precis varit och gått en runda i skogen när jag och min sambo på väg hem kör genom stan med rutorna nere på bilen. Får rött ljus och sitter där och snackar lite när jag hör någon skrika: -"Vilken jävla rishög" ett par gånger. Kollar då åt sidan och ser en E39a med 4 personer i. Det var killen höger bak som hade rutan nere och ropade dessa ord.

Ska man behöva skämmas för att man inte kör BMW längre eller vid tillfället inte åkte i en kompis BMW? :) Okej, jag kör en allmänt risig Seat Ibliza för tillfället, men vafan :)

En E39 pre-facelift med 15" fälgar och allmänt risig och bucklor i lacken är inget som jag tycker är speciellt vackert, men inte kommenterar jag bilen för det.

Det är i såna här lägen som man önskar att man hade kvar sin Imolaröda M3a. Men då hade man säkert fått 4 stirrande killar som hade stoppat upp trafiken istället...

// Daniel
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Bilar är känsligt för grabbar(företrädesvis) ;)

Mvh Janne.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Då skulle du ha sagt, ändå är det jag som har en tjej bredvid mig. :)
Sp
3.093
Spajjjs
Janne T:

Ja, visst är det :)

Grodan:

Jo sant, men lätt att vara efterklok. Visste bara inte om jag skulle skratta högt eller inte :)

BMW borde byta slogan till:
"BMW, när du vill vara tuff"

:)

// Daniel
Ja inte undra på att man är "stämplad" när man kör BMW ;)
Detta slår tillbaka på oss BMW ägare så som "kebab-räser" eller "Pizza-bud" mm mm.
Visst skall man vara stolt över sin bil,men håna andras bilval....näe det suger !
Bilvalet styrs av Ekonomiska förutsättningar till 99,9% så hade jag bara bättre förutsättningar så skulle jag kanske sitta i en Ferrari Enzo ock skrika...BMW-Suger....åt Er istället ;))
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Man får väl hoppas att de också blir vuxna också!

Ha de T
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Alex84//

Det finns folk med sämre ekonomi som kör bil för 400.000:- samtidigit som det finns miljonärer som kör bil för 40.000:-. Det procentalen som du skriver speglar inte verkligheten.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Samtidigt så brukar det ju inte så sällan på detta forum gny och gnällas om att folk kommenterar BMW med, så det hade väl heller inte varit bra...?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag har aldrig känt att man behöver skämmas om man åker i någon annan bil. Vi har haft både Golfvariant och Opel Astra som bruksbilar. det enda fenomen som uppstår är när man kör dessa bilar är att alla ska köra om och det är oavsett vilken hastighet du har. I synnerhet BMW, Audi, Saab och Volvo ägare.

//Stefan
Sp
3.093
Spajjjs
StefanL:

Min glada gubbe efter rubriken la jag dit för att visa att jag inte menade fullt allvar med rubriken. Bilen jag kör är kanske inte vacker att titta på men den funkar fint så den får funka så länge den lever :)

// Daniel
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Inget o bry sig om Spajjis, huvudsaken är vad du känner själv.

AKR
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det är lugnt spajjjs. Det är den person man är som räknas, inte vilken bil man kör.

//Stefan
Transocean
Tycker det är rätt kul nu när man kör en ny C5 att folk som kör Avensis eller Audi A3 med minsta motorn vägrar att släppa förbi, dom visar liksom ingen respekt och tycker att dom är överlägsna, med den gamla fula V8:n blåste jag dom av vägen och väl hemma var de säkert tvungna att misshandla frugan för att kunna glömma nederlaget.
Sp
3.093
Spajjjs
Det verkar nästan som att vissa tror att jag tagit illa vid mig efter det som hände :)

// Daniel
Killen var avis på din snygga sambo.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.