|
|
|
|---|---|
|
Någon som har koll på om man kan ta naven från tex e36 till e30 för att få fembult till hjulen eller har någon ett annat bra tips? | |
|
Det finns en beskrivning under Gör Det Själv och mektips här på AP som verkar förklara tydligt hur man går tillväga. Lycka till! Vänligen- Stefan |
|
|
Ok jag läste igenom det. Fråga 2 är det lika bromsar ok samt skivor på e36? Jag skall bygge rallycross bil och i den klassjag skall åka får man bara använda delar som hör till e30 |
|
|
Får man byta från 4 bult till 5 bult då? Skivorna kan inte vara lika eftersom de är 5 bult och på mina finns inte ens någon annan bultcirkel! Oken vet jag inte! Sedan vet jag inte hur hårda de är med reglerna för den klassen, men det kan ju tänkas att fälgarna måste vara 4 bultade för att vara godkända i klassen, men jag har inte läst reglerna?! Vänligen- Stefan |
|
|
Efter vad jag förstår så är det tydligen 5 bult på e30 M3 men jag är inte säker. och då skall det inte vara några problem med bultmönstret. Då är det bromsskivornas diameter som är viktigt Jag vill ha volvos bultmönster på bilen då det finns mycket fälgar i omlopp till dem. Mvh jörgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.