AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.068

Back-sensorer e34 Touring 94

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Hur ska dem funka egentligen?

När jag lägger i backen börja de pipa ett tag för att sen sluta ibland låter dem inte alls

prövade idag att backa emot en buske men de piper ju inte när man närmar sig?

vad är felet på dem?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
?!?! Fanns det PDC på E34?

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ja har iallafall någe slags sensorer i bakspoilern som piper när man backar men de funkar lite sådär
Dom ska pipa hela vägen, högre och högre. Har du haft loss stötfångare? Och kollat om alla har hela sladdar etc?

Jag har haft PDC på två av mina 540i/6, det är inte jätteovanligt (kanske 10% eller nått på just 540i/6) dock var det lite kinkigt, fick inte kombineras med dragkrok eller M-paket (fast via Individual gick det trots allt)

1993 fanns PDC som tillval, 1991 fanns det inte. Till alla modeller utom M5 (eftersom den har M-stötfångare) men via Individual gick det att lösa = ovanligt på M5.

Stephan
Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
Ett pip när du lagt i backen är backsensorns sätt att säga att något är fel.
Iaf enligt instruktionsboken till e39.
Gör rent och gå igenom kablar mm.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ok då får jag väl kolla upp detta då tack för infon
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Har haft loss bakspoilern o kollat kablar alla var hela så vitt jag kunde se iallafall. Så blåste rent me tryckluft o sen på med wd40 o satt ihop de igen. De enda fel ja kunde se var att en backsensor satt lite löst man kan se på den listen att de varit emot.

Sen testade jag o lägga i backen först så blev de så att de startade o pipa men slöt ej förrän man vred av nyckeln fick då justera listen lite bak då den inte satt helt rätt o då blir de som förut i stort sett att de piper ett tag när man lagt i backen för att sen sluta.

Men ska ännu prövas igen när bilen är på backen igen står upp-pallad just nu
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Om du lägger i backen, med motorn avstängd så bör du höra någon/några av sensorerna ticka lite (lyssna noga så hör du!). De som inte låter är defekta/har defekt kablage, typ :-)

Mvh
Patrik

___
B M W
PW
298
PW
E38 735ia-99

Om du lägger fingret på sensorn när pdc är aktiverat så ska dom pulsera.

/peter
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Har lyssnat på dem o verkar vara en som är tyst får väl kolla va dem kostar nya någon som vet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.