AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.774

MrCAP behandling

Sida 2 av 2
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Alla har nog sin egen uppfattning om vad som är "fantastiskt resultat" när det gäller polering.
Det beror helt på vad man har för referenser.

Mvh
Björn
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hejsan

Det kan finnas många anledningar till att man drar sig för att ej polera plast/glasfiber ytor som är lackerade.
En anledning är att plasten blir fortare varm av friktionen fron maskinen, dvs lättare att ge en bestående skada i lacken.
En annan anledning är att på plast ytor använder man ibland mjukmedel vid lackering för att lacken skall sitta kvar och "följa med" när plasten rör sig, detta gör att lacken blir mjukare och därför lättare att skada.
Detta är naturligvis en bedömningssak från fall till fall.

Mvh
Björn.N

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Problemet med Mr.Cap stationer är det att det är ett franchisingföretag, oftast om en sämre arbetare hos någon firma som använder Mr.Cap namnet polerar en bil kasst så att repor uppstår, där jag jobbat så har jag blivit riktigt imponerad, de fick en ganska taskig 523-99 att se helt ny ut! Och då snackar jag om lacken för den var riktigt blank och fin, sen så fick jag ta inredningen och där var allt perfekt efteråt utom förarsätet där skinnet var slitet.

E30poppe:
Håller med dig om att om man lämnar in en riktig taskig bil med massor av repor så kan ju inte resultatet bli jättebra efteråt.
Don: grundproblemet är helt enkelt att Mr Caps "lackskydd" inte är mycket bättre än ett bra bra vax tillskillnad från Ditec som verkligen håller 18 månader..

Underarbetet är grunden till ett gott resultat oavsett om du står hemma i garaget eller det står MrCap,Ditec,BVS etc etc på dörren

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.