AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.773

MrCAP behandling

Sida 1 av 2
krukan6
Jag gjorde en MrCap FormulaU på min 328iT -97a. Det kostade mig hela 4750kr. Detta tycker jag verkar väldigt dyrt jämnfört med vad andra tar. Sen fick han inte bort alla små repor i motorhuven.
Sedan var plastfronten och platsbakänden "repade" väldigt. Gör det inget åt detta ?

Tycker ni jag skall klaga på detta?

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Acceptera inget annat än perfekt resultat på 4750. Det beror ju iofs på om det är möjligt att polera bort det hela. Åk tillbaka. Dokumentera gärna skriftligtt dina åsikter och stå på dig. Seriösa företagare brukar vilja ha nöjda kunder i slutändan. Det kan ju gå fel ibland. Det fixar sig.
Asken
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Plasten ska dom fixa även om det är svårare med plast då det är lättare att bränna igenom...
KLAGA Dom ska fixa det....

//Cosmos
"4000rpm = körglädje"
E28 Registret #160
Mr CAP... Vad säger man.... Deras andel nöjda BMW ägare måste vara låg numera med tanke på vad som sägs här om dom....

Om och om igen samma sak...
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ja, det verkar som om det slarvas med BMW bilar när de är hos Mr Cap, eller är det lika dåligt med alla bilar?

Jag har läst så mycket dåligt om Mr Cap här att jag aldrig skulle lämna min bil dit. Perma Shine eller Ditec verkar bättre.
Ska inte försvara Mr Cap då jag inte hyser höga tankar om dom men ingen rekondare klarar att polera bort alla repor på en gammal 97a... Inget illa ment, bara fakta.

Billiga fälgar & däck.
Mycket bra priser på kompletta hjulpaket!
krukan6
Det som är så svårt. Vad skall man förvänta sig igentligen.

:( :)

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är lätt att ett varumärke får skulden för vad en människa med en polermaskin åstadkommer. Det är käleken som läggs i underarbetet som resulterar i ytan som skall skyddas. Ditec eller något annat må vara efter personlig perferens.
Mvh
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Gammal!! 97.a jojo, Har ingen betydelse om bilen är gammal det är skicket som räknas.
Och MRcap har jag inga höga tankar om med det har jag avhandlat i andra inlägg.

MVH
Hasso
JOHNNY
hejsan själv tycker jag att mr.cap behandlingen fungerar väldigt fint allt beror på han/hon som gör bilen har själv mr.cap på min touring som e en 95 bostongrön skit fin.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det beror mycket på vem som gör jobbet, själv hade jag en mörk blå bil som var endast maskin tvättad och mycket repig och matt i lacken, lämnade den till en kompis som jobbade på Mr Cap och jag trodde inte mina ögon när jag fick tillbaka bilen, den såg ut som ny när jag fick tillbaks den.
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
för 4700 kan man lacka halva bilen=)

Mr Cap ser bra ut när man får tebax bilen men en hård vinter med mycket kallavfettning pallar den inte alls lika bra som Ditec... sen är det dyrare efterbehandlingar 1 ggr/ år med Mr Cap, Ditec 18 månader och till bättre pris men smaken är som....
sw
460
swe-boy
420D -15
Köp en excenterslip med steglös inställning av hastigheten och 120 mm yta...köp en polerkudde till den oxå samma dimension (standard)
Köp lite polermedel och lite vax.
Lägg 5 timmar på jobbet.

Maskin:350:-
Polerkudde:50:-
Vax:200:-
Tid: Gratis:-

Spara ca 4000:-

ps/ JA..det blir lika bra som "Mr Cap"...det är inga mirakelgrejor dom har..eller mirakel händer som kan trolla bort mer än nån annan.

-Gno på-

Schnitzer 300hk/0.00bar
Visa användare
41
M5-Ike
M5-2001
Hamtade min M5:a igar efter en follow-up (12man)behandling pa MrCap den blev kanon!, hade massor av tvatt repor och skrapmarken som forsvann helt.
Tillaggas bor att jag lat gora den forsta behandlingen dan efter bilen levererades (hade gatt 20km), dari en vinst man lat glommer nar man klagar pa aldre bilar. Ju forr ju battre...
E30poppe
Hörruduru krukan6 ja har jobbat på Mr.CAP i över 2 år... De ni amatörer (syftar inte bara på dej) ser som små repor kan innebära ett helvete för en bilrekondare... Du skrev att du hade ett par grövre repor på på plasten... Du lämnar in en sönder repad kärra å tror den kommer ut i ny skick!!! TÄNK OM!!! Varken Ditec,Tefcar lr Mr.CAP kan få en bil ny igen... Sug på den ni... TOKAR!!!
sw
460
swe-boy
420D -15
oj 2 år! =)

tycker det är över reklamerat iallafall..4750:- är det ALDRIG värt.
Kan förstå folk som lämnar in sina firmabilar..

Schnitzer 300hk/0.00bar
Dr
77
Dr. Cosmo
M3 SMGII CAB - 02
Har haft tre olika bilar som blivit behandlade på olika ställen.
1:a en Polo-98 med ditecbehandling som jag tyckte blev kass efter en vinter och totalt ca 8mån.
2: en Peugeot 406 coupé som fick en topcoat behandling för motsvarande 2/5 delar av priset för ditec och höll minst lika länge fall inte bättre.
3:e min nuvarande BMW som blev Mr.Cap behandlad när jag köpte den för knappt 3månader sedan och som jag redan tycker börja tappa glansen och är svår att få ren med enbart högtryckstvätt vilket gick alldelles utmärkt på de förra.
Döm själva men Top Coat blir det för mig i fortsättningen i allafall kostnad strax under 2000:-
krukan6
Alltså E30poppe, jag kan förstå att det inte går att få allt nytt men sen att det kostar så mycket hos MrCap. Verkar som andra har betalt mindre hos andra leverantörer. Nu 2mån efter behandlingen så börjar de mjuka hinnan försvinna från lacken. Skall det göra det så snabbt?

bmwtouring.hogdata.net
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Polera själv era lat-hundar det blir lika bra!!!!!!;))
spara på pengarna o handla något coolt till bilen i stället!!

krukan6
Usch, räcker med att man tvättar bilen varje vecka ju. :)

bmwtouring.hogdata.net
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.