|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Måsten på en bruksbmw ur mitt perspektiv: Automatlåda Stolsvärme fram och bak Uppvärmd ratt Aut bakluckeöppning Aut klimatanläggning Läderklädsel Isofix Sportstolar / komfortstolar HiFi eller bättre Iphone int. Onödigt: Navigation HUD Komfortöppning |
|
|
Det som jag blivit helt såld på i min nuvarande bil är "keyless go", det är numera ett måste. Klima och farthållare vill jag också gärna ha i utrustningslistan. De mest överskattade enligt mig är skinnklädsel och fabriksmonterad navigation. Tillbehör som tillför väldigt lite per spenderad krona. /Erik |
|
|
J_Bunk: Men däremot har väl skinnklädsel + fabriksmonterad navigation rätt bra effekt på det framtida beg priset? Känns som att många inte ens tittar på bilar som inte har skinn tex. |
|
|
Är det ingen mer än jag som tycker att navigationssystemet är rätt fult? Man har liksom en andra instrumentbräda i instrumentbrädan? Skall man nu ha en sådan så kan man väl lika gärna köpa en TomTom eller Garrmin som man fäster på rutan och tar bort när man inte behöver, för en tiondel av priset? Alexander |
|
|
Strikt estetiskt tycker jag dock det är snyggare med integrerade navigationssystem jämfört med externa GPS som man fäster på rutan. Fast det är ju egentligen en skitsak. ;-) |
|
|
AlexanderK: det skiljer ju lite mellan modellerna hur navin är integrerad. På E60/E61 har ju alla modeller en skärm oavsett om det är navi eller ej. På äldre modelller sitter den längre ner på mittkonsolen och ersätter den plats där radio och CD annars sitter. På 1-serien är det väl en uppfällbar variant? Det är väl bra då den enbart är synlig när du behöver den? Jag har i alla fall aldrig sett en extern navi som ser bättre ut monterad än en inbyggd. ___ //Ulf |
|
|
Personligen skulle jag inte tacka nej till navigationssystemet. Stor skärm och snyggt integrerad. Problemet är bara att jag behöver navigation 2 gånger om året. Helt enkelt inte värt pengarna. |
|
|
På vissa bilmodeller är det säkert så att det måååste vara navi och skinn. Att efter tre-fyra år att få igen 20+ tkr för skinn och 20+(?) tkr för fabriksmonterad navi tror jag inte gäller för majoriteten av dagens bilar. Personligen så är inbyggd navi inget jag behöver. Jag har min portabla gps liggandes i handskfacket och den avändes senast en kväll i slutet av augusti förra året (och det var nog enda gången under 2010...). Jag har själv haft skinnklädsel i tre BMW, jag har kompisar och kollegor som bara måste ha skinn i bilen. Men det lustiga är, ingen av dessa (mig inkluderat) kan tänka sig att ha en skinnsoffa hemma.... // Erik |
|
|
Inte kan leva utan: xenon svart läderklädsel bra högtalare pdc fram och bak svart innertak modellbeteckning Aldrig skulle betala för: automatlåda diesel navi dragkrok taklucka keyless go belysta dörrhandtag aktiv styrning, aktiv farthållare, adaptiva kurvljus, helljusassistent m.m. m.m. Onödigt, men okej då: farthållare stora kliman regnsensor Påfallande hur olika vi värderar tillvalen i den här tråden... :-) /Erik |
|
|
Jag förstår inte hur så många kan anse att dragkrok är överskattat skit? Dragkrok är ovärderligt :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.