|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Lista fem tillval ni inte kan leva utan och fem tillval ni aldrig skulle betala för om ni stod inför ett nybilsköp. Kan vara lite kul och se hur ni resonerar och om man själv är ute och cyklar när man väljer extrautrustning. //Stefan | |
Buspelle |
Måsten: Sportstolar Skinn Klimatautomatik Alufälgar Fällbara ryggstöd Aldrig: Innerbackspegel med digital kompass Eluppvärmd ratt TV-funktion i navin Aktiv styrning Adaptiva kurvljus |
|
Inte kunna vara utan: Blåtand, sportstol, fjärrstyrt centrallås, multiratt, aut klimator. Aldrig betala för: Kompass i backspegeln, el-infällbara speglar, start/stop eller runflat (om det var valbart), aktiv styrning, helljusassist. Mvh |
|
|
Måste: Sportstolar ACC Alufälgar i vettig dimension, inga ballongdäck Sportratt/M-ratt Xenon Onödigt: Navigator Taklucka Elsäten Shadowline Automatlåda Det jag lagt på onödigt-listan är inte så som jag aldrig skulle beställa utan det är mer att det är på tok för dyrt i förhållande till vad det ger mig. Man kan köpa eftermonterad navi för en tiondel av priset. Stolarna ändrar jag inte så ofta så elstolarna ger inte mig valuta för pengarna. Soltak är fräckt men inte prisvärt, automatlåda är för dyrt och tråkigt, dubbelkopplingslåda är annan sak. Mvh Johan |
|
|
Gärna: Aut/DKG om man gillar det M-paket Farthållare (och ännu hellre allt som ingår i Comf-pak) Rätt lack Klädsel läder eller alcantara/tyg Bra ljudpaket isofix Xenon Ej värt slantarna: Aktiv styrning Aktiv farthållare Tv-funktion Navi Cd-växlare (vaddå 90-tal..) Röststyrning DAB |
|
|
Måste: Xenon Klimatautomatik Sportstolar PDC Fram och Bak Dragkrok Dragkrok behöver man emellanåt och det kostar det dubbla att eftermontera. Sen ingår PDC oftast med Comfort paketen och det kan vara skönt att ha knappen till att kunna avaktivera funktionen vid vissa tillfällen och den får man endast med PDC både fram och bak. Aldrig: Navigator Taklucka/Panorama Helljusassistent Individual Tonade Rutor Ej Modellbeteckning Det finns bättre navigatorer att köpa för en sportstyver av vad original kostar. Taklucka anser jag onödigt. Klarar man inte av att sköta helljuset har man inte ute på vägarna att göra. Tonade rutor är bland det absolut sista jag skulle kryssa i. |
|
|
Antar att frågan gäller E9X...min spontana gissning är att tar man bara comf+dynamic-dealen som är nu så prickar man in vad 9 av 10 begköpare vill ha. Men jag personligen hade gärna lagt till grejerna ovan också. |
|
|
Förstår verkligen inte att alla sätter aktiv styrning på minuslistan. Kanske är ett dyrt option men är grymt skönt! Skulle lätt välja det till min nästa bil. Aktiv forthållare skulle jag däremot klara mig utan ;) |
|
|
Måsten: Sportstolar Xenon HiFi (eller motsvarande) Farthållare Klimat Onödigt: Navigator Elstolar Keyless go Taklucka Dragkrok -------------------------------- //Lövet |
|
|
Måsten: * Klimat * Läderklädsel * Sportstolar * Armstöd fram * Professional Stereo * Multiratt * Automatiskt avbländande backspegel * Regnsensor * PDC * Xenon Onödigt: * Dragkrok * RFT-Däck * Ljusdiod för dörrhandtagen (finns på min, snygg men va'fan kom igen, man hittar väl dörrhandtagen). * Askkopp * Startknapp och elektrisk rattlås. (vad händer om batteriet ger upp med ratten i fel läge ute i vischan)? |
|
|
Shit, jag som valde dragkrok denna gång;) Måsten: *Sportstolar *Skinn *PDC *HiFi *Xenon Onödigt: *RTF *Taklucka *Elstolar *Aktiv fathållare *Aktiv styrning //Stefan |
|
|
StefanL// Ja men du ska ju ha en Touring det är en annan femma det, på min sedan däremot skulle jag inte vilja ha en snopp i baken. :) |
|
| Hm jag måste också be om en förklaring varför flera är så negativt inställda till aktiv styrning? Ok om det fortfarande kostar 10 loppor förstår jag att det tar emot men jag måste säga att det är helt otroligt smidigt i stadstrafik och vid parkeringsmanövrar! | |
|
Måsten: klima ljust läder adaptiva kurvljus, så skönt! Kanske onödigt för dej som inte bor på landet. minnesförarstol metallic PDC sportfjädring paketen comfort o vad dom nu heter genomlastningslucka - hur hade jag annars fått mej skidorna till Mora? diesel Tveksamt: Navi aktiv styrning? aktiv farthållare innan det blir billigare shadow line- vad är det får fel på vanligt CHROME? diesel Dragkrok ångrar jag inte heller, spec när dotterns kvarglömda cykel ska hämta än här o där. Men det viktigaste: Cab-utförande!!! |
|
|
Hej Måsten: Klimat Elhissar...även bak. :) Ljus invändigt....annars känns det som att köra huvet i en sopsäck. Metallic, helst mörk färg Minst 17-tummare Onödigt: TV, även om jag har... Sollucka Askkopp ---tja det var vad jag tycker... Frasse |
|
| Negativ till aktiv styrning: visst det är trevligt och smidigt i stadstrafik och även i andra situationer för den delen men det förtar en del av styrkänslan i en annars kommunikativ och fin styrning. Finns en anledning till att M-modeller inte kan beställas med varken RFT eller aktiv styrning. | |
|
Min kompanjon har en 5-serie med aktiv styrning, jag har kört bilen några gånger och tycker körkänslan förtas på något vis. //Stefan |
|
|
Måste PDC Taklucka, otroligt skönt Automat, i kombination med Diesel och paddlar på ratten. Avbländbara speglar, minst innerspegeln. Ökar seendet framåt i mörker. Centrallås, fjärrstyrt larm Ac finns redan Gärna Sportpaket Avåkningsvarnaren Minst Hifi-högtalare Dubbelglas och klimakomfort framruta, riktig höjdare. Belysningspaketet Adaptiva xenon No way Navi CD-växlare DAB TV |
|
|
Måste PDC Taklucka, otroligt skönt Automat, i kombination med Diesel och paddlar på ratten. Avbländbara speglar, minst innerspegeln. Ökar seendet framåt i mörker. Centrallås, fjärrstyrt larm Ac finns redan Gärna Sportpaket Avåkningsvarnaren Minst Hifi-högtalare Dubbelglas och klimakomfort framruta, riktig höjdare. Belysningspaketet Adaptiva xenon No way Navi CD-växlare DAB TV |
|
|
Körkänslan förtas? Det kanske är en vanesak men jag helhjärtat älskar styrningen i alla situationer. Rapp som tusan i lägre hastigheter och helt som en vanlig bil i 120+km/h. Lite ovant är det dock på vintern med motstyrningen men förmodligare säkrare i en undanmannöver. |
|
|
heltsonika: Jag ska förtydliga mig lite. Jag tycker inte känslan är dålig på något vis, det handlar säkert om en vanesak. Jag vill helt enkelt ha en köttig känsla -har nog aldrig gillat för mycket inverkan av servostyrning. Tyckte styrningen i min förra Audi S5:a också kändes för lätt, även om den var den var progressiv. Men jag skulle inte betala extra för styrningen, tycker det är för häftigt prispåslag. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.