|
|
|
|---|---|
|
Har en Bmw 525i från 1989, med M20B25 motorn. Efter en stunds längre körning, (4 mil+) så kommer det små ryckningar då man försöker dra den över 4000 varv. Efter ytterligare en stund uppstår samma ryckningar vid lägre varv, till slut är bilen så orkeslös att man inte kan ta sig upp för det minsta lilla backkrönet och vid fullgas så dör bilen helt. Att tomvarva går dock utmärkt! Bara vid belastning den dör av totalt. Jag har försökt åtgärda det här tidigare genom att byta fördelare och rotor. Den gammla fördelaren var som "nött", bränd.. Ja vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Stiften var iaf skadade och oxiderade. Efter bytet så gick bilen riktigt bra en 3-4 veckor. Men nu har samma fel uppstått igen. Jag har dock under den här perioden inte tagit många längre turer så jag kanske bara lurat mig själv att det var löst? Jag är helt nollad, och dom flesta experter man vänder sig till har egna teorier om allt från tomgångsregulator/lambdasond/bränslepump. Någon som kan dundra iväg en konkret teori jag kan gå efter och kanske ta mig lite vidare i felsökningen? | |
|
Har precis kommit hem från verkstaden, lite halvfantastiskt att en 20 år gammal bil bara ger ifrån sig en enda felkod ;) Får felkod 02, sensor, lambda dvs. Skall pröva att byta den idag och se om det hjälper. Också otroligt kul med BMW trogna verkstadsarbetare som bjussar på felkodssökningen av ren märkestrogenhet. |
|
| Samma symptom kvarstår efter bytet, noll felkoder att gå efter nu också :/ | |
|
Rev ut bensinpumpen, rengjorde den som ett psyk, körde retur/utlopp ur pumpen omvänt och sedan monterade jag tillbaka den och slangarna i rätt ordning, ser ut som det kan ha löst felet ?! Nytt soppafilter beställt iaf. Fast det gammla inte är mer än 5 månader gammalt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.