|
|
|
|---|---|
| Jag har en bmw 525i 89a, när jag kör så skriker det från frambromsarna. Sedan när jag kör sakta så skriker det och låter som att något skrapar. Idag kollade jag efter och bromsskivorna var as varma! :S Är det bromsbeläggen man måste byta då? Eller något fel på bromshok eller framvagns inställning? | |
| Anliggande bromsok kanske?Lyft upp ena framhjulet o snurra på däck/fälg...Skall gå lätt, gör det inte det har du hittat felet... | |
| Okej jag ska pröva det. Men menar du att bromsoket tar emot i broms skivan eller hur menar du? | |
| Nej jag menar att själva kolven i bromsoket kan gå trögt vilket leder till att bromsbeläggen pressas mot skivan trots att du inte bromsar, då blir det som du beskriver, varma skivor...Ett annat sätt att kolla om bromsarna ligger an är att försöka putta bilen, skall gå lätt...Eller att du ställer bilen i svag nerförsbacke,skall börja rulla..eller att du rullar långsamt tills bilen stannar, den skall stanna mjukt utan "knyck"...Men det allra säkraste i ditt fall är att göra som jag föreslog först eftersom du verkat inte kunna så mycket om bilar... | |
| jaha okey, då fattar jag vad du menade. Ska fixa en domkraft och kolla på skiten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.