|
|
|
|---|---|
|
Hej Ska under vintern byta plastkulor och kolv i automatlådan. Problemet är att jag inte har tillgång till någon lyft. Är det möjligt att plocka ut innehållet när den står på pallbockar, eller det blir FÖR osmidigt? Hur är det att göra om man plockar av lådan? Kan den då ligga "upp-och-ner"? Jag är inte intresserad av att lämna den på verkstad och betala för något jag själv kan och vill göra. Som det ser ut nu har inte ens möjlighet att stå inomhus med den, men kanske senare under vintern beroende på när verkstaden blir klar. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? | |
|
Ingen som har erfarenhet av bytet som kan avgöra om det är möjligt utan lyft eller inte? Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| Körde upp E38an på ramper, ca 25 cm höga. Fick ned tråget till lådan utan större mankemang. Bör gå bra att få ned ventilpaketet med. Har ej provat, men jag tror det är ganska tungt? Kolla mektipsen. | |
|
Har gjort det på pallbockar i ett svinkallt garage mitt i vintern. (E32 740) Bara man får plats själv tillsammans med horan under när man ska fylla på olja med motorn igång utan att bränna sig på avgasrören är det lugnt. Men räkna med att du får olja över halva kroppen ;) Ta ner lådan vill du inte göra, den väger typ 110kg... //Magnus |
|
|
Tack!! Då är det möjligt, jag kommer ha ungefär samma förutsättningar som dig, 944_Driver. Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.