|
|
|
|---|---|
|
Har sökt efter detta på forumet men inte kommit fram till något enhälligt svar. Det bästa jag lyckades hitta var Länk men där står ingenting om huruvida vilka begränsningar som gäller. Vad jag förstått så sitter där ett mellanregister på 5,25" i alla fall, och i tråden jag länkade med talas det om tweeter på 2" och diskant på 1". Det jag undrar är om jag får plats med följande: Diskant på 1,1" Tweeter på 2,5" Mellanregister på 5,25" (givet svar förvisso) Någon som vet? MVH Alecci | |
| Det finns ingen originalplats som tar 2.5" utan både original diskant+mellan är 1" stora , 5.25" elementet är bas+mellan original , 1.1" diskanten borde du dock kunna trycka in i ngn av originalplatserna. Btw: Diskant och tweeter är samma sak | |
|
OK, tack för svaret. Visste inte riktigt vad jag skulle kalla dem, men tydligen gick budskapet fram i alla fall. ;) Då får det bli 6x1,1" och 2x5,25" som gäller då. MVH Alecci |
|
| Kan passa på att rekommendera www.eho2003.de för ev. inköp av högtalare! | |
| Nu snackade jag om vad som finns plats för i dörrarna där finns plats för 4x1" samt 2x5.25". Skall du byta emot bättre grejor så är det ett 5.25" kit som gäller , finns ingen nytta eller fördel med att montera ngt mera än 2st 1" diskanter + 2st 5.25 i dörrarna om man skall utnytja original platserna!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.