|
|
|
|---|---|
|
E61:an har ju funnits ett tag nu, någon vet om det kommit en sjysst formgjuten prisvärd matta från 3:e partstillverkare och vart man kan köpa den i så fall? Finns bara till gamla 5-serien på Mekonomens hemsida vad jag kan hitta... :( | |
| Köp BMWs egna, om jag minns rätt så va den inte så värst dyr. | |
|
Jag skar ut en av den mattan som finns hos Biltema gillar inte plast mattan som jag hade i min E39 för allt man har i bagageluckan bara kasar runt i hela utrymmet. Skär man ut den efter original blir det riktigt snyggt Ha de T |
|
|
Det är sant, bagageutrymmet är ju rätt stort på E61 och man vill ju inte ha flipper i bakluckan :) Såg dock denna idag; Länk Det är en skyddande plastmatta med "antiglid" på. Kanske kan vara nått... Dock hittar jag ingen vettig återförsäljare... |
|
|
BMW:s egen bagegerumsmatta är inget vidare. Den känns mer som plast än gummi och halkar lät ut och kläms av bakluckan. Då blir den deformerad i kanten. Min gummimatta till min gamla Saab 9-5 var tung, gummiaktig och väldigt bra. Jag önskar att BMW hade samma kvalitet. |
|
| Köp heltäckningsmatta på mattvaruhuset, klipp/skär till den och lämna sedan in på langetering (kantsömnad). Ganska billigt, väldigt snyggt och inte så halt! | |
|
Fördelen med mattan från Biltema är att den har gummi knoppar på baksidan så den ligger helt pall när man tex öppnar golvet i bagage rummet Sen går den tvätta med högtryckstvätten om den blir riktigt skitig . Det rinner inte igenom vätskor heller Ha de T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.