|
|
|
|---|---|
|
Har en 545-04. De stående ribborna i grillen är rundade i över och underkant. Jag har kollat in varenda 5-serie i stan (Stockholm så de finns ett par stycken) och ingen har likadana kromade ribbor som jag. Är det bara 04-orna som har de ribborna? Finns de både som svarta och kromade? När kom de nya ribborna? De måste funnits någon ribbfacelift innan den riktiga faceliften som kom 07. | |
| har för mig att femmorna med mindre motorer, läs 520 etc, har/hade svart ribbor och de med större motorer har kromade. | |
| svarta ribbor tror jag bara snikmotorerna har men det är böjningen jag undrar över | |
| På det tidiga årsmodellerna har även t.ex. 530i svarta ribbor. Ändringen till crome gjordes innan faceliften men jag är osäker på när. | |
|
Ändringen kom sep 05. 545:an med V8 hade andra ribbor fram till faceliften. ---- BMW CS #6212 |
|
| Så du menar attt man kan känna igen en 545 på ribborna. Det är väl det enda som skiljer den från en annan modell i sådana fall. Hade 550 också de ribborna som 545 har | |
|
Här väcker jag till liv en vansinnigt gammal tråd men eftersom jag undrar lite samma sak så tänkte jag det är bättre än att starta helt ny :) Upptäckte att ribborna i njurarna på min 535d 2010 (ribbor med svarta sidor och kromad framsida i kromram) ser olika ut jämfört med farsans 520d 2009 (svarta ribbor i kromram) Är det alltså så att inte alla E6x har samma njurar från fabrik? Är det nån som sitter på facit, vilka modeller har vilka njurar från fabrik? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.