AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.773

E60/E61 njurar. När och hur?

Har en 545-04. De stående ribborna i grillen är rundade i över och underkant.
Jag har kollat in varenda 5-serie i stan (Stockholm så de finns ett par stycken) och ingen har likadana kromade ribbor som jag. Är det bara 04-orna som har de ribborna? Finns de både som svarta och kromade? När kom de nya ribborna? De måste funnits någon ribbfacelift innan den riktiga faceliften som kom 07.
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
har för mig att femmorna med mindre motorer, läs 520 etc, har/hade svart ribbor och de med större motorer har kromade.
svarta ribbor tror jag bara snikmotorerna har men det är böjningen jag undrar över
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
På det tidiga årsmodellerna har även t.ex. 530i svarta ribbor. Ändringen till crome gjordes innan faceliften men jag är osäker på när.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ändringen kom sep 05.

545:an med V8 hade andra ribbor fram till faceliften.

----
BMW CS #6212
Så du menar attt man kan känna igen en 545 på ribborna. Det är väl det enda som skiljer den från en annan modell i sådana fall. Hade 550 också de ribborna som 545 har
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Här väcker jag till liv en vansinnigt gammal tråd men eftersom jag undrar lite samma sak så tänkte jag det är bättre än att starta helt ny :)

Upptäckte att ribborna i njurarna på min 535d 2010 (ribbor med svarta sidor och kromad framsida i kromram) ser olika ut jämfört med farsans 520d 2009 (svarta ribbor i kromram)

Är det alltså så att inte alla E6x har samma njurar från fabrik? Är det nån som sitter på facit, vilka modeller har vilka njurar från fabrik?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.