|
|
|
|---|---|
|
Hej Står i tankarna att köpa en dodge magnum, troligtvis 05-06:a. Men är det någon som har något input om dessa, är 3,5 liters sexan nått att ha eller är den för seg?. Sneglar ev. åt 5,7liters hemin också, men den är ju lite för törstig kan jag tycka. Någon som vet nåt tom vanliga fel o.s.v, dyra i delar?. All info jag kan få är uppskattat Mvh Henke | |
|
Har varit och kollat på en sådan också tyckte att den såg riktigt snygg ut Men efter att haft flera BMW så kunde jag konstatera att komforten skulle jag nog inte stå ut med I övrigt är det en tuff bil men som du skriver lite i törstigaste laget Ha de T |
|
|
Den är ju samma skräp som Chrysler 300C. Inte svårt att hitta klagomål och dåliga tester om dom bilarna på nätet Finns verkligen många missnöjda ägare där |
|
|
OK, dodge är ju alltid dodge! Men jag har bara hittat posetiva test änsålänge, förutom förbrukningen typ. INga andra som har nått? Mvh Henke |
|
|
Dodge är en Chrysler med ett Dodgemärke precis på samma sätt som att en Mercury är en Form med ett annat märke Finns ett flertal märken inom den amerikanska bilindustrim som säljs under flera olika märken/modellnamn men är i nästan allt exakt samma bilar |
|
|
Japp, det vet jag. Den ska ju sluta tillverkas / har slutat tillverkas så magnumen blir nog lite ovanlig. Men det gör ju inget i reservdelsväg då det är samma dellar som 300::an. Mvh Henke |
|
|
Ingen som har något matnyttigt? Mvh Henke |
|
|
Egentligen är 300C/Dodge Magnum en gammal E-klass så några stora fel på bilen är det ju inte. Framförallt inte begagnad då priserna gått ner till trevliga nivåer. Förvänta dig stora utrymmen, simmig styrning, stora yttermått, rejäl bränsleförbrukning, men trevlig åkning. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Jag tycker bilen är förvånansvärt trång med tanke på yttermåtten. En E39 Touring är rymligare som jämförelse. Sen är de ju ganska "plastic fantastic" inuti, men inte riktigt så illa som många av sina amerikanske syskon. 3,5liters sexan skulle jag nog satsa på om jag hade köpt en. Polarn har en med 2,7:an och den är trött som få. Mvh Henrik |
|
| Nej | |
|
Okej, tackar för svaren Det lutar åt en 3,5:an nu, den borde ju dricka lite mindre soppa. Undra vad förbrukningen skilljer mellan 3,5:an och 5,7 litarn? Men vi får se, kanske väntar ett år till då den gått ner lite ytterliggare kanske. Men försäkringen va ju nått fruktansvärt dyrt........får se hur jag ska göra. Mvh Henke |
|
|
Någon med erfarenhet från 3.0 Dieselmotorn ? Fick just ett erbjudande från en kontakt i Belgien om en 2007/08, 300C, sedan, fullutrustad, 31000 som en herre ville byta in men bilhandlaren vill hitta en köpare först Någon intresserad här ? |
|
|
Tallviking! Jo, efter din haussning av bilmodellen 3 insändare upp så dräller det säkert av spekulanter här!! <I>Den är ju samma skräp som Chrysler 300C. Inte svårt att hitta klagomål och dåliga tester om dom bilarna på nätet Finns verkligen många missnöjda ägare där |
|
|
Ja, jag är i alla fall inte intresserad själv. Men det finns ju flera i den här tråden som verkar gilla bilarna ! |
|
|
Nej tack, ingen diesel-häck för min del! Mvh Henke |
|
| Kanonbil har haft min i 3 år nu och kört 6500 mil absolut inget att klaga på satsa på en med Hemi v-8 istället för sexan bensinförbrukningen skiljer sig bara 1 - 2 deciliter milen på långkörninga är den nere på 0,8 - 0,9 milen blandad körning 1,1 - 1,2 milen ( kan säkert dricka 2 liter milen oxå beror hur man kör ) ungefär som min förra bil Volvo 850 - 96 men fan så mycket roligare att köra med . Ska sälja min nu för jag är sugen på den nya Dodge challengern . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.