|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 540 -98 som går helt perfekt....förutom att när den är varm och man skall starta den så dör den varje gång. När den är kall är det inga problem, men varm så får man jaga på den med gas annars dör den. När den väl är igång så går den som den ska. Är det någon som har några teorier? Har hör att -99 har inbyggd regulator i filter som brukar strula men på min -98 är det ingen inbyggd regulator vad jag kan förstå. Tacksam för alla tips jag kan få. Mvh Thomas | |
|
Jag hade liknande problem - kamaxelgivare - kolla tråden om du känner igen dig. Länk |
|
|
Tack för tipset. Min bil går dock utmärkt även varm efter varmstart precis som kallstart. Startar på en gång varm också men dör efter 2-3 sekunder.... Mkt irriterande.... Mvh Thomas |
|
|
Ja då var felkoderna kollade men nej ingenting... Startar så lätt och fint kall. Startar fint varm också då den endast varit avstängd 5-10 min men har den varit avstängd 1 eller 2 timmar så dör den efter start och man får jaga igång den med gas och en 2-3 försök senare så funkar det... Någon som har några fler tips? Tacksam för allt. Mvh Thomas |
|
| hej min var också sån när den var varm men nu gick lmm sönder och jag kör när den är ur kopplad så startar den varje gång kan ju kanske vara den som börjar spöka ? mvh | |
|
Hej! Borde inte det synas som en felkod om den är sönder? Känns lite i saftigaste laget att köpa en och bara prova?? Mvh Thomas |
|
| som jag hört på forumet så blir det ingen fel kod på lmm om det bara är ett funktions fel dock kan det komma andra roliga fel koder fick det på min mvh mikael | |
|
Nu har det minsann dykt upp en felkod iallafall 139 men har ingen aning om vad det betyder, Diagnosverktyget är en BMW scanner V1.3.6 Någon som har en kod tabell eller liknande? Mvh Thomas |
|
|
Var in på verkstan igen och kollade felkoderna. nu dök det upp kamaxelgivare denna gång. Vad bra tänkte jag att det äntligen dök upp ett rimligt fel till slut. Har tidigare provat att koppla ur LMM men det blev ingen skillnad gick som vanligt i eller urkopplad dock men startproblemen kvarstod. Ringde Schmiedman och beställde en ny, monterade den nya och nu gick den förbannat dåligt, rycker och har sig, tjuvstannar,bluddrar och ännu mera svårstartad samt stannar vid gaspådrag....... Bytte tillbaka till min gamla och den går som en klocka förutom startsvårigheterna som var ursprungs problemet.... Kan den nya givaren vara kass redan ny??? Satte tillbaka den nya igen...samma jävla skit..... Tillbaka med den gamla och det funkar fint men startproblemen varm kvarstår. Ska jag köpa en på BMW istället? Borde ju inte vara någon större skillnad på en orginal och en nästan orginal tycker jag...men man vet ju aldrig... Tips emottages tacksamt. Mvh Thomas |
|
|
Köpte en ny givare på BMW och vips så var alla problem borta, kört i 3 dagar och fungerar perfekt. Bilen blev till och med märkbart piggare också. Schmiedmann tog tillbaka den ej fungerande givaren utan problem och returnerade pengarna omgående. Tack James! Mvh Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.