AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.460

Vad heter vindrutespolare på tyska?

Jag behöver veta vad säkringen heter till vindrutespolaren.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Scheibenwischanlage

Tips!
Kolla upp det på realoem och när du hittat det du söker så ändrar du språket till tyska.

///BMW - Was sonst!
177
Bästkusten
328iA Cab -98
Har kollat i kopplingschemat och hittat 4 st säkringar som har med det att göra, helt eller delvist, och det är säkring nr 3, 36, 37 och 44.
Men om jag förstod frågan rätt så e det troligast att det e nr 44.
Hoppas att detta e till någon hjälp!

Vänligen-
Stefan
Hittade inte den rätta säkringen, men jag kollade igenom alla och dom var hela.

Spolaren till vindrutan fungerar ej. När man drar i spaken så spolar den bara lyktorna. Sedan när man skall spola igen går endast vindrutetorkarna igång. (Jag vet inte hur lång tid det tar innan man kan spola lyktorna igen). Vad är detta?

Det kommer 12v till den runda cylindern (motorn) till HÖ om spolarbehållaren när man spolar (men torkarna går endast). Ingen ström till motorn framför behållaren.(Då man spolar fast endast torkarna går). Är det inte konstigt när den motorn går till lyktorna.

Någon som känner till detta problemet?
177
Bästkusten
328iA Cab -98
Har du tjuvkopplat spolarmotorn så att du vet att den funkar? Den kan ha lagt av.
Vet inte hur det är på BMW men på Volvo så är det så att strålkastatspolarna inte går varje gång som man spolar rutan.
Men på min bil så spolas rutan varje gång jag drar i spaken (har inte strålkastarspolning).

Vänligen-
Stefan
Jag får prova tjuvkoppla motorn.
177
Bästkusten
328iA Cab -98
Kan oxå vara jordfel om motorn funkar.

Vänligen-
Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.