AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.418

Problem med fönsterhiss på förarsida, E36 320 Coupé - 93

Hej,

Har ett synnerligen "omvänt" problem med fönsterhissen på förarsidan.

Knappen som för fönsterhissen är omvänd, så trycker man ner åker upp och tvärtom.

Andra saken är att fönstret skall åka ner när man öppnar dörren, men det är precis tvärtom. När man öppnar händer inget första gången, men när man stänger så åker den när. När man sedan öppnar igen så åker den upp och sedan ännu mer ner.

Små-roliga fenomen :)

Någon som har något tips på åtgärd? På passagerar sidan fungerar det alldeles utmärkt.
Visa användare
6
klorren
318is coupe årsmodell 92
om en fönsterhiss motor funkar som en vanlig motor så skulle du bara behöva byta plats på två faser.
Le
129
Leonid
135i Coupe
Jag har exakt samma problem. Jag vände på polerna och den löste problemet för stunden. Gick en halv dag sen så slutade servon att gå. Skruvade isär. Gjorde rent och höll på... Pratade med en elingengör angående detta. Eftersom kablarna satt rätt från början och jag vände polerna till "fel" håll för att det skulle gå "rätt" så är det ett annat fel. Han sa att det är motorn som håller på att ge sig! Det ihop med att givaren får fel info så fuckar det till det rejält. Givaren och servon sitter på samma kontakt under knappen till fönsterhissen!

Min servo slutade helt att fungera. Fick snurra motorn för hand och koppla ur servo helt. Köper en ny på skroten, när den här hefla vintern har väl gett sig!
Pr
64
Professor_Kalkyl
E36 320i -91
MB 230E (W124) -86
Ta upp knappen och vänd på symbolen.... Inte alls svårt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.