|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har erfarenhet av denna modell? Är den nått å ha? Krånglar den mycket? Är den för klen med en litan 2.0 Fyra? | |
|
136hk, 0-100 på 10sek, toppar ca 210. Tyckte den bilen jag provkörde gick fint! Fast det beror på vad du jämför med! ;o) Inget 540 drag i burken!!! //Tobbe |
|
|
Inget krångel med min än så länge, 11 kmil passerades i helgen. Motorn räcker bra och känns stark på landsväg, svagheten är som på de flesta små dieslar området under ca. 1800 rpm, hamnar man där går det inte fort... Jag upplever att 320d motorn går mjukare/tystare och ger bredare kraftregister än VW's senaste PD-TDi motorer, medan VW maskinen ger något mer turboknuff. Med farthållaren på 120 km/h visar färddatorn 0,58-0,61. Lugn körning på 70-90 vägar ger 0,50-0,54. Jag kör oftast minst 100 mil mellan tankningarna Ovan gäller 136 hk varianten, nuvarande modell har 150 hk, har ej provat den. Om du kör mycket landsväg/motorväg är det en toppenbil, mer tveksam som stadsbil med tanke på hög utväxling och något ketchupartat kraftflöde. / T |
|
| Hörde Något om att d går sönder om man plågar dem från en dålig källa. Men tåls att kollas upp då jag e sugen på en Diesel. | |
|
Bure, vad menar du med "plåga"? Om du menar strunta i oljebyten, släppa kopplingen vid 4000 varv och dra iväg med gasen i botten med kall motor så tror jag du har rätt, de kan gå sönder! Det gör nog iofs de flesta bilar förr eller senare, frågan är då varför man ska plåga dem???? Det går ju att ha ganska kul bakom ratten ändå! /T |
|
|
Jag tycker att bilen går kanon bra provade bränsleförbrukningen imorse med farthållare på 110km/h färddatorn visade 0.48 (en sträcka på ca 10mil) kör man runt 140km/h brukar det visa 0.59-0.62 |
|
|
Till titan 8 Inte byta olja är misshandel likaså att varva en kall motor osv. Men att dra en bil hårt på växlarna å ta ett Race med någon annan är lite plåg. |
|
|
Jag köpte en beg 320d touring -00 för två månader sedan och är mkt nöjd. Den är seg under 1500 rpm men annars riktigt stark (136 hk). Körde blandat på ca 0,58 med 15" och nu 0,63 med 17" (120-140 på landsväg). Har inget att anmärka på. Är det någon som ökat effekten i sin 320d - och hur funkar det i så fall?? /John |
|
| Glömde berätta att jag fick prova en m3 smg -02 i förmiddags. Bilen är sv-såld och togs ut i förrgår (37 mil på mätaren)- så kunde tyvärr inte stå på så mycket jag ville, MEN VILKEN BIL!!! Mina 17" så plötsligt ut som 14" när denna med 19" stod bredvid. Måste erkänna att dieseln kändes lite slö efter provturen.... | |
| Jag har haft en 320dT-00 och kört den ca 2000 mil. Tyckte att den gick kanonfint. Kan kännas litet trög under 1800 rpm (tyvärr precis där den ligger i 90), men sedan drar den bra. Inte lika varvvillig på toppen som 525tds med KCR box, men definitivt starkare på lägre varv. Min drog 0.54 blandat att jämföra med 0.68 för min 525tds. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.