|
|
|
|---|---|
|
Hej, Under en längre tid hade jag klockan synlig i kombit (där larm för trasiga lampor etc. syns). Detta försvann för ett tag sedan och nu kommer jag inte ihåg hur man fick tid att synas i kombit. Någon som vet hur man gör? mvh Nisse | |
|
På bilar med navigatorskärm så går man på den in i Meny-inställningar och sen leta fram valet för att visa antingen yttertemp eller klocka i infopanelen framför ratten. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Jag gick in på set-menyn och där kan man välja mellan att arrival time eller temperatur syns i valet onboard computer på navigationsskärmen. Jag hittar inget val för att visa tid i kombit. Jag fick det att funka för flera år sedan men jag kommer inte ihåg hur. Kanske att det var något trix med knapparna i kombit. /Nisse |
|
|
Det var nog jag som förvirrade dig lite... Det är helt riktigt att man bara kan välja ankomsttid eller yttertemp för visning i det övre högra hörnet på den nedre displayen uppe vid ratten. Jäklar vad klockrent det där lät.... :) Men, i själva displayen mitframför ratten, där man ju får felmeddelenaden, där kan man välja att visa klockan. Detta kan göras (i alla fall på bilar med navigationsskärm) genom att klicka sig igenom visningsvalen med knappen på ändan av blinkersspaken. Om man ändå inte får fram klockan då, så kan man kolla om klockan ens vald för visning i denna display, genom att hålla in knappen några sekunder, och se om det på navigationsdisplayen öppnas en meny i vilken man kan välja, genom att bocka för eller av, vad som man vill ska visas i displayen framför ratten. Jag har precis allt förbockat för visning vilket gör att jag får klicka på blinkerspaken som fan för att stega hela vägen runt, och därmed förbannar de idioter på BMW som inte fattade att fixa en vippknapp på blinkersspakens ände så man kan klicka både framåt och bakåt i listan. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Tack för hjälpen nu funkar det. mvh Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.