|
|
|
|---|---|
|
Var och testa en 330ic idag med smg låda men jag tyckte lådan var lite trög fattad när man växla den tog det tid innan nästa växel kom i och ryckig var den men när man körde den i automat lägge så funka den fint och stack iväg bra ! Är Smg lådorna så eller där var något fel på den? | |
|
Kan berätta att SMGlådorna som INTE sitter i e46 M3:orna är ingen hit! Det är igentligen bara benämningen SMG som är lika dessa i mellan. Och SMG i en 330 är ingen höjdare! Jag har Provkört en god väns 330Ci Limited edition med SMG och den växlar seegt och har ingen känsla alls. Satsa på en manuell eller en vanlig automat om du ska köpa en 330. Mvh |
|
|
Tackar! Det blir en manuel om det blir en 330 för den lådan kändes inte rätt //Chris |
|
| Låter som ett utmärkt val! | |
|
Har själv funderat på att bytta upp mig till en 330 och har då kollat lite extra på dom med SMG lådor. Har dock inte provkört någon med SMG. Men kan verkligen en SMG låda till en 330 vara sämre än en vanlig automat?! |
|
| Spar dom pengarna, då SMG:n inte är så lyckad på icke M3 modeller.. | |
| Jag kan inte riktigt hålla med er. I min z4:a sitter en SMG-låda och i början var även jag lite skeptisk. Men efter ett års användande av lådan och bilen är jag helnöjd, hade inte velat byta den till en manuell eller helautomatisk låda. Jag är jättenöjd med min SMG-låda och tror nog att den växlar bra mycket kvickare än de två andra alternativen vid rätt användande. | |
| Men det är en helt annan smg låda i en m3:a, o med det säger jag inte att det är rent skräp, men tom BMW själva har erkänt att den lådan inte är så lyckad eller stolta över...Tanken är smart då det är det bästa av två världar, på pappret, men inte i verkligheten.. Dock så går det säker att byta eller mappa om programvaran så att den växlar smidigare och snabbare.. | |
|
VGN: Men det är säkert smg II lådan du har i den! |
|
| i m3 e46 finns det enbart smg ll eller manuel... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.