AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
3.235

Marknad för E3-delar

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Gjorde en grundlig översyn av "nya" E3'an idag. Tyvärr visade den sig vara murken undertill och jag ser nog inget annat alternativ än att skrota den. Finns det en marknad för delar till E3? Finns ju en hel del friska saker på den också.
sm
3
smidy
2800 -69
javisst finns en viss efterfrågan på delar, för egen del så intresserar höger framskärm och nedre frontplåt och missminner jag mig inte så är ett ståtfångarhorn fram skadat på min. men som vanligt så avgör ju priset och skicket på delarna, pinalerna är ju inte olösliga nya (iom att du tippsade om den tyska firman tidigare dip.ing nånting. TACK!). men jag vet också hur det är, skitkul att plocka ner en bil i pinaler och få kaffepengar för besväret....skulle det inte varit för skattegränseländet(läs Åland) så skulle jag vara intresserad av hela bilen så kanske jag skulle få till en "bra" av två "dåliga" istället för en halvbra för att man snålar och inte "lättar på lädret" och köper allt nytt som är "halvbra"...
Ma
109
Martin X
2002ti-70
2002tii-75
635CSi-86
320iT-05
Har den manuell taklucka, jag skulle behöva den vevmekanism som veven sitter på, ska dock vara på en 2002 men det ska tydligen vara lika som E3.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Får nya garaget på måndag, så då blir det väl rivstart så att säga...
Martin: ellucka, tyvärr
Smidy: du är samma smidy som på andra ap va? PM'a här eller där på vad du behöver. Alfisti måste ju hålla ihop :P
Sp
70
Spillolja
3,0 CSI -73
Det finns alltid en marknad för E3 delar. Jag lade för något år sedan in en post om att jag hade en E3 som skulle till skrot inom kort (sanning)

Många hörde av sig och ville ha diverse delar. Typ delar man inte skulle spara själv om man plockade isär en E3'a. Så detta är bra om man har hela kärran kvar.

Det är iaf inget man tjänar pengar på.... Det tog mkt tid att fota, besvara frågor, kolla skicket, ev reparera delar. Sedan sålda man till låga priser!!

Vinsten i detta är som sagt tidigare bara kaffepengar.

För när du själv vill handla gamla BMW delar ifrån likasinnade så är det bara rimliga priser du vill betala........

Med detta gemensamt så håller vi vårat intresse till en rimlig kostnad för oss allesammans.

Jag har sett annonser med hutlösa priser för "våra grejer". Då är det "business" och inte intresse!!!!

Ha en bra dag folk :-)

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Bra där, Spillolja. Givetvis är det inte en bra affär man är ute efter, mest att få hjälpa andra och få någon slags ersättning för besväret.
ni
19
nigthdreamerssky
735Ia -82 (Åretrunt bil)
735i - 82 5vxl (Projekt Mr X)
När jag skrotade ner en murken 3.0Si förra året efter att den stått länge bara; så glömde jag bort veven till solluckan. Jag sparade på diverse annat ... har föresten grejer i förådet som följde med ena 3.0an jag köpte och jag minns inte riktigt vad för grejer jag har..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.