|
|
|
|---|---|
|
håller på och river ner min 635a för om lackering och rost. ska ta bort listerna runt ruterna nu. har redan kännt lite på dom men inte riktigkt listat utt hur dom sitter nån som gjort detta förut som har litte tips eller bilder. då listerna är hela rena och fräsch så vill jag undvika å förstöra nåt i onödan. tack på för hand mvh tobbe | |
|
Bra att du tar upp det,ska försöka mig på samma projekt under vintern. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
De främre listerna (utsida undertill på fönster) sitter skruvade med 2 st skruvar innefrån i kanterna,sedan med clips underifrån,dvs när de 2 skruvarna är loss,knackas listerna (eller bänds) de försiktigt uppåt. De bakre listerna minns jag ej riktigt om de är skruvade,men de har hur som helst clips i underkant. Dropplisterna(ränndalarna) är täckta med en mittlist,som säkerligen kommer att få bytas efter demontering,sedan skruvas listerna loss med skruvar som sitter ned i en fals längs hela dropplisten. Mvh Patrik |
| tackar för tipset. nu är dom borta, övre krom listerna var inte lätta få bort vart skrot. mvh tobbe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.