|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nya bilder på nya M5: Länk |
|
| Ser ut att bli jäkligt läcker! | |
| Länk blir v8:an från x5m/x6m enligt denan källa | |
|
V6 i nästa M3? :S |
|
|
jag har hört ryktats om en 6a i nästa m3a //Stefan |
|
| reagerade också på v6!!?? kan det verkligen stämma?? | |
| Tror inte på V6 i en BMW. Säkert bara skrivfel. | |
| Länk fångad på film | |
| Länk ytterligare lite bilder.. skrev i en annan tråd idag att x6 m gjorde 0-60mph på 4,3 sekunder och om m5:an får samma motor så lär den väl kanske kunna komma under 4sekunders gränsen eller vad tror ni?? | |
|
Wow! Vilka bilder bmw_jerry! Även med maskering på ser bilen snygg ut och sportig ut! Ser lovande ut. ...och vilka bromsskivor! Riktigt stora! ...men skivorna är hålade!? Är det något att eftersträva? Har bara hört dåligt om hålade/slitsade bromsskivor. Kan det vara så att keramiska bromsar blir ett tillval? ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
Film på nya M5:an: Länk ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
| Jag såg nyligen den nya 5:an i Auto,Motor och Sport. Den såg läcker ut, så det är bara att hoppas på att den nya M5:an blir en upphottad variant av den. | |
| Där kan man snacka om powerdome på huven | |
| I den där filmen kommer det ju även upp lite info om bilen. Där står det ju att det kommer bli en V8, samt även att det kommer bli 555 hästar i den. Sen är väl frågan om det bara är spekulationer, eller om det är verkliga fakta som kommer från BMW. | |
|
Mycket verkar ju tala för samma V8:a som dök upp i X5/6M. Utveckla en motor är ju dyrt, minst lika dyrt som en helt ny bilmodell, så därför är det väl ingen jättehögoddsare att en variant av den kommer till M5 också. Ett alternativ är ju att ha kvar den befintliga, men det kanske anses för dyrt att bara ha den i en modell. Men om M5:an får V8 finns det ju viss logik i att M3 kanske går tillbaka till 6 cylindrar. Tycker fortfarande att ljudet från M3 E46 är vassare än den nya. Men då gillar jag ju inte nya 3-serien alls å andra sidan... |
|
| Länk mer fakta | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.