AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.024

nya m5:an börjar ta form

Sida 1 av 2
nya 5-serien är på gång och även så en ny generation av bmw m5.. bmw tycks göra som mercedes och släppa m5:an kort efter lanseringen av nya 5-serien.. Länk nya spionbilder där man ser lite av fronten.. ser lovande ut.. blir de turbo eller vad tror ni??
V8 biturbo är min teori ur miljöaspekt. V10 blir det garanterat inte igen.

BMW CS #1812

Buspelle
Alla rykten talar väl för V8 biturbo.
Conan999
Riktigt ful bak

Conan999
Dom har ju bara hängt på en massa saker och döljt i princip alla linjer. Extra dörrar på de vanliga dörrarna osv. Baklyktorna är ju också bara dit hängda utanpå de som kommer att sitta där. Så bilderna säger ju inte mer en att det kommer en nyare modell av 5-serien.
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Fronten ser bra läcker ut. Bakdelen tror jag inte kommer se ut så i slutproduktionen. Ser ut som att dom monterat dessa fula runda lysen provisoriskt. Men jag undrar vart effekten landar.. 560-600hk?

/Jonas
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Stor fet dragkrok dessutom. Otroligt bra maskering av BMW. Avslöjer inte någonting nästan.
au
362
audidriver
540iAT -97
tur jag läste meccahs inlägg för jag blev riktigt upprörd ett tag när jag såg baklysena. Nog för att bilmodellerna blir fulare för var modell som kommer, men de bakljusen hade ju bara varit för mycket.
Någon annan än jag som tycker att nånting inom ///M har gått förlorat om man börjar med turbo? Jag tyckte iofs att det var trist redan när man övergav sexorna, men turbo, som BMW klarat sig utan så länge, tycker jag bara är trist.
Men jag antar att det finns en begränsning på hur många hästkrafter man kan få ut, utan att motorerna blir för tunga och drar för mycket?
Mr
23
Mr.Sosa
BMW M3 E46 SMG 2005
Det är inget fel på baklysena, kommer ifrån 458 Italia :) och det är nice.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag tror på minst 600 hk. Det är ett måste om man ska hänga med Mercedes, Audi och Porsche.

//Stefan
Bo
189
Bobmeister
M5 E39 1999 - Carbonschwarz
VW Lupo 3L 2000 - Silberblau
Audidriver:

Trodde du seriöst att det var såhär bilen skulle se ut i produktion? :o

Min M5:a heter Carbonhesten

///Motorsport
BMWCS medlem nr. 07078
au
362
audidriver
540iAT -97
Bobmeister: Du förstår, beroende på hur långt bilen har kommit i utvecklingsstadiet så brukar orginalgrejerna sitta på bilen, även om den är maskerad ändå. Nu såg ju dessa baklysen groteska ut även för att vara en ny bilmodell, så nånstans i bakhuvudet visste jag nog att de bara var maskering.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Överladdning i någon form är ett måste om man ska klara av att hålla förbrukning och utsäpp på en hyfsad nivå i alla fall på toppmodellerna. Tvärt om så tycker jag turbo alt kompressor är super, snacka om körbarhet.

//Stefan
undrar dock hur länge hästkraftskriget kommer fortsätta.. 600hk är väldigt mycket
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Hoppas den kommer se ut som en bmw ska göra. Fram ser det ut som en bmw, men resten usch.

M-killen
gO
1.407
gOry
335i Touring
Dom där bakljusen hade dom även på 7-serien när dom var ute och testkörde! och även den var ju rejält maskerad, så de är ju inte många linjer man kan urskilja på dessa bilder, möjligtvis taklinjen.
Redan V10 S85 gick med över 600 i testbilar, nuvarande motorn kan både utvecklas mer som NA motor eller turbokonverteras. Gällande rykten så finns det tre olika...NA V10, TT V8 eller TT V10. Ingen vet någonting än!
Buspelle
TT V10 låter maffigt. Då talar vi väl om mer än 600 hk får man anta. Är själv lite skeptisk till om BMW verkligen kan tänkas välja denna linje. Det innebär att man driver på "hästkraftskriget" ytterligare.
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Det dom skulle kunna göra är att producera V10 med dubbelturbo och sätta effekten vid "låga" 550hk. Vill köparen ha mer effekt så får denne chippa (precis som alla andra turbo-bilar).. och på så vis få 100-150hk extra. BMW behöver ju inte producera bilar med så hög effekt som 700hk. Men det är ju ändå bra om möjligheten finns för den eventuella köparen =) tycker jag iaf.

/Jonas
casy: håller med.. på såsätt hade väl även förbrukningen sjunkit en del(om nu m5-ägarna bryrsig) och man hadne fått en jämnare effektkurva..det som dock är bättre med en v8 är att vikten är lägre
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Hade dom byggt s62 så den håller hade de haft ett koncept att bygga på. En kompressor på den ger ju 550hk "direkt" (ess kit baseras på original motor bla)
Men först måste man bygga en stabil motor. Och då är s62 fel stomme tyvärr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.