|
|
|
|---|---|
|
hej försöker byta till min nya registrerings skyllt men får ej loss den... tydligen sitter det skruvar i den men ser dom ej... har öppnat bagageluckan och dragit ner tyg grejen där för att se om det sitter någon skruv bakom men det är typ dubbla lager där bak så skylten och skruvarna sitter längre in... men det kan väl ändå inte vara så komplicerat att man behöver skruva bort hela luckan för att komma in band skruvarna... så om någon har hjälp så :) | |
Bayer_Aleks |
hahaha va håller du på med :))) Du tar en mejsel o så bänder du lätt vid klipset o lossar, ett i taget. Det sitter 4 på ovansida o 4 på undersida o ett på vardera kortände. Det är lite pilligt men absolut inget jobbigt. Du har inga skruvar som håller reg.plåten. När du fått bort den, då ser du 2 skruvar för skylthållaren. |
|
oj da...pillade ite med det du sa men det kändes som dom skulle gå av.... ska gå ner o prova igen.... tack för hjälpen :D |
|
|
Du ska ta bort den här plastbiten som har reklam på sig. Den sitter i underkant utav skylten. Denna bänder man loss lite försiktigt, sedan pressar man bara skylten neråt med hjälp av exempelvis en skruvmejsel. För att montera gör man bara i omvänd ordning. |
|
| Mja, hållarna kan ju se litet olika ut. Att bända loss en plastbit med reklam har jag inte varit med om. Ibland är det ett spår i nederkant och små (ca en cm breda) nabbar upptill Ta en tunn skruvmejsel och lätta vid nabbarna, så "ramlar" skylten ut. | |
|
Den skylthållare jag syftar på sitter på i stortsett varenda bil idag, iaf vad jag har sett. Bilden nedan visar den som jag menar. Här snäpper man loss plastbiten (det står "Speedparts" på den i denna bild) i nederkant av reg. skylten sen skjuter man skylten nedåt och då släpper den. Länk |
|
|
gjorde som aleks sa, det var jäkla pill för att få bort den, till slut fick jag böja up höger sidan på skylten för att få dra bort den... men det kanske är meningen att skylten förstörs när man ska ta bort den.. sen märkte jag att den nya eu skylten var lite störreän den gammla så den sticker ut lite fult några cm... så frågan är var man köper dom där plast behållarna till skyltarna? |
|
|
finns litet var stans, beror på vad du vill ha Länk eller Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Beror på vad du vill ha för text...Autopower, BMW CS, din närmsta BMW-åf bör alla ha skylthållare som passar. ___ //Ulf |
|
|
Såg jag va lite sen här....;) ___ //Ulf |
|
| Du kan köpa lite varstans. Mekonomen och andra bildelsfirmor säljer dem också. Se bara till att specificera att det ska vara till en EU-skylt då denna är bredare än den utan EU symbol. | |
|
Lånar tråden lite. Har sett att många BMW bilar har en skylthållare med texten "BMW - När du älskar att köra". Är det någon som vet var man kan köpa en sådan? Skulle gärna byta ut den jag har med bilhandlarreklam. |
|
| e1569: brukar finnas på Blocket eller Tradera | |
|
Du kan beställa en med den texten direkt från Länk Går att specificera egen text på skylthållarna. Titta under "Designa Eget" i menyn och välj "skylthållare". |
|
|
Köpte min Länk av Länk på Tradera. Klistrade sen bara över bilhandlarreklamen.... Blev både billigt o bra! /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
"BMW - När du älskar att köra" listen finns annars som orginaltillbehör hos närmaste bmw å-f... Bara ett litet tips... :) |
|
|
Jag brukar alltid plocka bort skylthållaren, och göra hål i dom nya plåtarna, och skruva rätt in i dom hålen som håller fast skylthållaren mkt snyggare enligt mig, men man får se till att plåten inte går imot lacken så den gör skavmärken, kan hjäla med lite silikon bakom ifall den bara vill gå imot! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.