|
|
|
|---|---|
BMW 528 |
Har en 316i-E36 - 94 som i en längre tid fått fnatt i instrumenteringen....alla mätarna i huset släcks i ca 2 sek för att sen återuppstå normalt och fungernade. Det har varit så några ggr i stort sett på varje körning. Men ikväll på väg hem efter jobbet så har det uppstått nått helt nytt, nämligen att det är endast hastighetsmätaren som fungerar och två röda lampor ( ska släckas efter när motorn startas )som lyser med symbolerna handbroms och bromshydraulik och förstärkt belysning på lilla färdatorns klock / temperaturdisplay. Vägmätardisplayen med oljeservice och inspektion är svart. Någon som har denna erfarenhet vad detta kan bero på? Är det någon enhet i kretskortet som havererat? Har jordflätan nått med detta att göra? |
BMW 528 |
Är det ingen som haft liknande fnatt i instrumenteringen ? Mvh /// Leif |
| Mina instrument fick frispel, men då var det laddningen. | |
|
min instrument slutade fungera ibland, ibland blinkade den och varningslampor lös och slocknade som de ville. mätarna hoppade å tokade sig som de ville. hade några dagar innan provat byta instrumenten då min tankmätare inte fungerade. men de va samma "fel" på den nygamla så jag bytte tillbaka. plockade bort igen. smörjde upp kontakterna som ansluter till instrumenten och satte ihop. har fungerat felfritt sen 2 år nu. så nått liknande har jag haft kan man säga:) BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.