|
|
|
|---|---|
|
Hjälp mig reda ut begreppen lite please! Har sneglat på M5;or rätt länge nu och nåt jag märkt är att kärror med beteckningen "Silverstone" är dyrare än de flesta andra. Jag har inte fattat om det är en "Ltd edition" eller nåt sånt de handlar om.. Är de en utrustningsfråga?? Känner mig nästan dum för frågan men jag har sökt och inte fått svar. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" | |
| silverstone är lackfärgen, och ingick i det ordinarie lacksortimentet, dvs ingen individuallack | |
|
..så det har inget med utr eller "editions" att göra. Inte så där värst ovanlig färg heller när vi talar om M-bilar. Däremot finns/fanns inte färgen i std-paletten till icke-M-bilar, men det är en del färger som bara funnits/finns till dessa. Individual är en annan sak, där kan du få vilken "M-färg" du vill. |
|
|
Då kan man ju undra varför man ska tinga mer för en Silverstone än för en annan.. jag har tänkt på de ett tag och frågan kändes än mer aktuell när jag tittade i böckerna som kom med bilen. Skinnet är "Sivlerstone" Tack för de snabba svaret! "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Här har du en Silverstone (min för övrigt) Har själv dålig koll på vad som skiljer mer än den tokläckra färgen Länk Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Silverstone är vad jag vet enbart en färg som kan förekomma både på lack och skinn. Tror jag har sett två annonser där just Silverstone har förekommit i rubrik och sedan i var tredje mening genom hela annonsen samt att just den ena annonsören var en stor optimist när det gäller priset. Säljaren försökte enligt min mening göra sin produkt unikare och mer speciell än vad den verkligen är. ___ //Ulf |
|
|
Det ÄR ingen skillnad, förutom färg på lack och klädsel. Inte mer exklusiv på något sätt jämfört med tex carbonsvart eller lemansblå. |
|
|
Färgen fanns till och med modellår 2001, därefter blev den Individual (lacken, inredning vet jag inte på rak arm). På icke M5 E39:orna är Silverstone alltid Individual och är då ovanlig. Den var 99 och halva 2000 (innan Titansilber kunde väljas) en av dom vanligaste färgerna till M5, den uppfattning jag har är att endast Carbonschwarz valdes av fler i Västeuropa. Mvh Stephan |
|
|
Stephan: titansilver är väl inte så vanlig? Skulle säga att lemasblå är vanligare än silver. På mobile just nu hittar man 3-4 i silver medan det finns ett 10-tal i lemansblå och när jag letade M5 för några år sedan så var det likadant... Att carbonsvart är den vanligaste är väl utom allt tvivel... ___ //Ulf |
|
|
Titansilber är inte jäättevanlig, poängen var att Silverstone tappade stort efter Titansilber kom ut, förståligt för mig, eftersom Titansilber är otroligt snyggt på E39 M5 även om Carbonschwarz är snyggaste standardfärgen för mig. Royalrot är också mycket fin, den är ovanlig, rullade en med Caramelinredning på Lidingö tills för ett par år sedan. Le Mansblau ersatte Avusblau i mitten av modellår 2000, jag tror Silverstone hade liten nyhetens behag sen blev den mindre populär. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.