AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.234

Någon som har erfarenhet av High End-systemet

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Är det värt pengarna? Jag har tidigare bara haft HiFi-systemet samt HiFi professional
och funderar på att uppgradera till något av de större systemen

//Stefan
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Hade exakt samma funderingar när jag la min beställning. Jag ändrade mig snabbt och tog Logic7 efter att ha läst missnöjet med basen i High end audio.. Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Jag har lyssnat lite på high end audio i en E61 M5, lät fint, trevligt mellanregister och diskant. Bästa OEM-systemet alla kategorier i mitt tycke.
Tycker inte att basen var alls pjåkig, gick lägre i subbasen än tex L7. Basen räcker fullgott för min del, men jag är å andra sidan inte så intresserad av att spränga rutorna utanför Donken, utan strävar mer efter homgenitet mot övriga registren ;)
Hade jag beställt nytt och haft råd hade jag tagit Ind audio.
Vill man klabba, mecka och ha nya bilen halvt nerplockad kan man som ni säkert vet få samma resultat till mindre pengar.
Jag hade inte varit så sugen på eftermarkandsgrejer i en ny bil, när nu OEM-systemen är så pass bra.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
I tråden jag länkade till hade de samma reaktion, dvs kanonbra i en 5-serie, besvikelse i en 3-serie... mycket konstigt..
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Stefan> Tyckte du att skillnaden mellan Hifi 676 och Hifi Prof 677 var värt pengarna? (~7'kr)

Vissa tycker det, andra inte..

Om nej; så tror jag inte du kommer tycka att skillnaden mellan Hifi Prof vs. Individual Audio är värt slantarna heller.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Pavel> ja det är lite märkligt eftersom det är exakt samma element och slutsteg etc. Kanske kan ha att göra med olika utformning på tröskellisterna E90 vs. E60 som har inverkan på responsen i basregistret.

Jag tycker L7 låter lika i E90 vs. E60.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
"tröskellådorna" menar jag så klart..
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Hoppas man inte beställt fel nu... Jag kollade min order i em, och den är nu låst.

Jag tycker det är jäkligt trist när dessa val inte går att uppleva live hos återförsäljare (om inte man har tur..) Jag får helt enkelt hoppas på att mitt beslut var det rätta..
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag är inne på din linje Pavel. Och visst är det trist att man inte kan lyssna på var sig L7 och HighE hos handlarna. Kommer att lägga in en beställning på L7 i vilket fall. Hoppas att jag kan lyssna på HE innan bilen blir låst.

//Stefan
Visa användare
145
Granhult
F97 X3 M Competition -21
E91 325iX -11
Hej allihop, blir lite nervös nu...har beställt endast HIFI systemet till min nya e90 då jag varit grymt nöjd med det i min e60. Men det verkar som det är sämre ljud i e90, eller har jag tolkat er fel?

//Micke

Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Det kan faktiskt vara så att ljudet är sämre i 3serien , inte pga av högtalarna utan på formen på coupen. Hur bra ljudet låter har minst lika mycket med rummet och akustiken att göra. Jag kör L7 just nu och jag är väl nöjd men jag skulle inte ha något emot lite mer renare ljud men allt är ju relativt och i böjran när jag jämförde med Saabs AS3 system som är deras bästa så är ju L7 mil före. Dock så har jag aldrig hört High end sys och kan inte jämföra med det. Kan bara hålla med er att det är illa att man inte kan lyssna på det hos handlarna, det är ju som att köpa grisen i säcken...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.